زمانبندی ثبت نام دوره‌های سوادآموزی در سال ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۱۴ - ۰۸:۲۶:۱۵
کد خبر: ۱۲۰۲۲۳۲
زمانبندی ثبت نام دوره‌های سوادآموزی در سال ۱۴۰۰
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران از زمانبندی ثبت نام و فرایند آموزش در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش برنا؛ داود تقی نیا، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران در جلسه شورای معاونین که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به سیاست‌های راهبردی در سال ۱۴۰۰، گفت: ثبت نام دوره سواد آموزی ایرانی از اول مردادماه آغاز می شود.

او افزود: افزایش سهمیه مازاد بر حجم تعیین شده فقط در دوره سوادآموزی به منظور تسهیل و تسریع در افزایش باسوادی، با درخواست کتبی مدیر و رئیس آموزش و پرورش شهرستان/منطقه و با تائید اداره کل امکان پذیرخواهد بود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت: هرگونه جابجایی حجم بین دوره‌های سوادآموزی تعیین شده صرفا با افزایش در دوره سوادآموزی پس از اخذ مجوز از اداره کل امکان پذیر است.

تقی نیا با اشاره به نحوه اجرای فعالیت‌های سوادآموزی در ایام کرونا، خاطرنشان کرد: رعایت ضوابط اعلامی از سوی ستاد مقابله با کرونای کشور، استان و شهرستان در خصوص نحوء اجرای فعالیت‌های سوادآموزی لازم و ضروری است.

او ادامه داد، برهمین اساس در مناطق سفید، آموزش به صورت حضوری، در مناطق زرد و نارنجی به صورت غیرحضوری (یک روز در میان) و در مناطق قرمز به صورت غیرحضوری خواهد بود.

معاون سوادآموزی همچنین با اشاره به میانگین تعداد سوادآموزان، گفت: میانگین سوادآموزان ایرانی تحت پوشش در دوره سوادآموزی به صورت کلاسی ۷ نفر و حدنصاب ۵ نفر، دوره انتقال با حد نصاب ۱۰ نفر و دوره تحکیم برابر با ۱۰ نفر و حد نصاب ۸ نفر تعیین می‌شود.

تقی نیا با بیان اینکه سوادآموزان می‌توانند بالای ۵۰ سال نیز باشند، تصریح کرد: ادارات شـهـرسـتـان و منطقه مجاز است تا سقف ۵ درصد از تعداد سوادآموزان تحت پوشش را نسبت به ثبت نام افراد بالای پنجاه سال با هماهنگی اداره کل استان اقدام کنند.

معاون سوادآموزی با اشاره به روند ثبت نام سوادآموزان خاطرنشان کرد: پیش ثبت نام فعالیت‌های سوادآموزی توسط آموزش دهندگان و با مراجعه به سامانه انجام خواهد شد.

تقی نیا افزود: مسئول سوادآموزی موظف است حداکثر ظرف ۱۵ روز نسبت به تایید کلاس (بررسی مدارک هویتی، تکمیل فرم ثبت نام و درج شماره تلفن و نشانی سوادآموزان) کلاس‌های پیش ثبت نام شده اقدام کند و در صورت عدم تایید کلاس در مهلت مقرر کلاس به صورت سیستمی حذف خواهد شد.

زمانبندی ثبت نام و فرایند آموزش در سال ۱۴۰۰ مطابق جدول زیر خواهد بود:

سواد آموزی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز