آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۱۵ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۱۳:۵۲:۱۲
کد خبر: ۱۲۰۳۰۰۷
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۱۵ تیر ۱۴۰۰
۳۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۵۵ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۳۳ بیمار جدید شامل ۷ بستری و ۲۶ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۱ مورد از بیرجند، ۴ مورد از شهرستان قاینات، ۳ مورد از شهرستان نهبندان و از شهرستان‌های خوسف، سرایان، سربیشه، طبس و فردوس هرکدام یک مورد جدید از بیماری کرونا شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از ۳۶۷ تست سریع کرونا ۱۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۵۵ نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر نامساعد است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۵۸ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۲ بیمار شامل ۱۲ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۱ هزار و ۲۴۴ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز گذشته ۶۲ هزار و ۶۱۶ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۲ هزار و ۲۲۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

وی افزود: در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا نداشتیم و تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی همان ۹۲۳ نفر است.

 

نظر شما