سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک:

 شناسایی بیش از سیصد مورد کرونا نوع دلتا در استان مرکزی/ تقریبا نیمی از نمونه های مثبت کرونا، از نوع دلتا می باشند 

۱۴۰۰/۰۴/۱۸ - ۱۵:۰۶:۴۰
کد خبر: ۱۲۰۴۲۴۸
 شناسایی بیش از سیصد مورد کرونا نوع دلتا در استان مرکزی/ تقریبا نیمی از نمونه های مثبت کرونا، از نوع دلتا می باشند 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک از سرایت پذیری بسیار بالای ویروس جهش یافته جدید کرونا(دلتا) خبر داد و گفت: نوع دلتا یا همان ویروس جهش یافته هندی به تدریج الگوی غالب استان خواهد شد.

به گزارش برنا از اراک ، یاسر قربانی در جمع خبرنگاران، بیان کرد: متاسفانه مطابق بررسی و آزمایشات صورت گرفته، شاهد سرایت پذیری و گردش بالای ویروس کرونا جهش یافته جدید در سطح استان هستیم به طوریکه بیش از ۴۵ درصد از نمونه های‌مثبت از نوع دلتا شناشایی شده اند. ▫️وی گفت: شناسایی بیش از ۳۰۰ مورد کرونا ویروس با دلتا در طی دو هفته اخیر در سطح استان، نشان از گردش و سرعت سرایت پذیری بالا آن است که این امر اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی را بیش از پیش نشان می دهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه کرونای دلتا ذاتاً توانایی سرایت پذیری بیشتری نسبت به ویروس اولیه دارد، بیان کرد: طبق گفته متخصصین تقریبا هر فردی که دچار ویروس دلتا حداقل در مواجهه اولیه می تواند بین ۸ تا ۱۲ نفر را گرفتار کند، پس قدرت سرایت پذیری ویروس بالاتر است و این می تواند سریع‌تر افراد را بیمار کند و تعداد بیشتری از افراد در تماس قرار گرفته با فرد مبتلا به دلتا، بیمار خواهند شد.

وی افزود: با توجه به افزایش موارد بستری در استان و با توجه به اینکه ظرفیت بیمارستان ها و مراکز درمانی سطح استان رو به تکمیل شدن است، باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی دقت زیادی صورت بگیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در پیک چهارم فشار بسیاری بر کادر بهداشت و درمان تحمیل شده و دیگر تاب و توانی برای آن ها باقی‌نمانده، از مردم خواست که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی با آن ها همکاری کنند تا با کمترین تلفات از پیک پنجم نیز گذر کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز