نماینده مردم اراک ، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم:

تولید می تواند امنیت ملی را فراهم کند

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۱:۳۷:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۴۴۹۷
تولید می تواند امنیت ملی را فراهم کند
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد ما بر این است که آنچه می تواند ما را در تمام سیاست ها و برنامه های کلان کشور موفق کند، تولید است.

به گزارش برنا از اراک، محمد حسن آصفری در کارگروه مشورتی و نظارتی تحقق شعار سال اظهار کرد: در بین دستگاه های استان کسی نیست که دغدغه اجرایی و عملیاتی شدن شعار سال و فرمان مقام معظم رهبری را نداشته باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم تیم مذاکره کننده در عرصه بین الملل و در پشت میز مذاکرات مدافع حقوق مردم باشد و آسیب های اجتماعی رفع شود باید به تولید توجه بسیار زیادی داشت. اشکالی ندارد اگر یک نفر بتواند از راه درست و ثروت مشروع زندگی و امکانات خوبی داشته باشد، اگر بخواهیم مانع سوءاستفاده و رانت خواری شویم بایست یک شفافیت در برنامه های تولیدی وجود داشته باشد تا هر فردی با هر سلیقه و سرمایه ای بتواند مشکلات و مسائل کشور که در راس آن تولید و اشتغال قراردارد را حل کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با ایجاد شغل در جامعه بسیاری از مسائل و مشکلات حل خواهد شد، تولید می تواند امنیت ملی را فراهم کند و از طرفی گردش چرخ صنعت و تولید، مردم را نیز امیدوارتر خواهد کرد.

آصفری بیان کرد: زمانی که رهبر کشور فرمانی را تحت عنوان شعار سال اعلام می کنند مدیران دستگاه ها باید از این فرمان به عنوان نقشه راه استفاده کنند. نیاز نیست که همه مدیران با اشتغال و تولید مرتبط باشند بلکه همه مدیران در هر حوزه و قشری باید در این مسیر حرکت کنند.

وی در خصوص خام فروشی بیان کرد: بسیاری از کارخانه های کوچک با این مشکل مواجه هستند و بارها گفته شده که مواد اولیه تولیدی در کشور ابتدا در اختیار صنایع داخلی گذاشته شود تا  بتوان صنایع داخلی را احیا و بسیاری مشکلات در این حوزه را رفع کرد. مشکل بسیاری از صنایع تهیه مواد اولیه ای است که در داخل تولید می شود، اما متاسفانه به سبب نرخ ارز، اولویت با صادرات است، هرچند لزوم حضور در عرصه بین الملل و افزایش ارزش پول ملی کشور، صادرات است اما نباید به صورت خام فروشی صادرات را انجام داد. تولیدکنندگان مواد اولیه باید ابتدا باید به نیاز صنایع داخلی توجه داشته باشند و پس از تامین نیاز صنایع داخل کشور به امر صادرات بپردازند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همسویی و هم افزایی دستگاه های مرتبط باید مبتنی بر اولویت دادن به تولید به عنوان تنها راه برون رفت از چالش ها باشد. باید بتوان از ظرفیت ها و امکانات موجود استفاده بهینه داشت بویژه اینکه استان مرکزی نیز ظرفیت های زیادی در صنعت و کشاورزی دارد که با استفاده از همین ظرفیت ها استان می تواند عنوان پایتخت صنعتی را مجددا کسب کند اما در حال حاضر این جایگاه در حال از دست رفتن است.

آصفری خاطرنشان کرد: دوخطه شدن ریل راه آهن و توسعه و تجهیز فرودگاه و توجه به سایر ظرفیت ها می تواند استان را در صادرات و توسعه صنعت پیش ببرد. ظرفیت های استان مرکزی نباید نادیده گرفته شود. لازمه تحقق شعار سال برگزاری نشست ها  و جلسات نیست بلکه لازمه آن حضور میدانی و کار جهادی است.

وی ادامه داد: در راستای رفع مشکل کمبود نقدینگی، استانداری باید بانک ها را ملزم کند که گزارش سهم استان را از اعتبارات و بودجه تصویب شده ارئه دهند، همچنین سازمان صمت استان گزارشی از صنایعی که با مشکل تامین مواد اولیه تولیدی در داخل کشور مواجه هستند ارائه دهند تا بررسی لازم در این خصوص صورت گیرد. در صورتی که صنایع نتوانسته اند مطالبات خود را از دولت دریافت کنند، موارد اعلام شود تا از وزرای مربوطه پیگیری شود. تسهیلات بانک های تخصصی در استان باید احصا و اقداماتی که سوی بانک ها صورت گرفته مشخص شود که البته این بانک ها تا کنون اقدامات قابل توجهی را انجام داده اند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان در خصوص تامین نهاده مشکل جدی دارند، این مهم نیازمند تدبیر و چاره اندیشی است که جدا از قیمت بالای تامین نهاده، حداقل این نهاده به دست تولیدکنندگان برسد، همچنین خاموشی های صنایع باید با برنامه ریزی و آگاهی قبلی انجام شود تا صنایع دچار خسارت تجهیزات و تولید نشوند، خاموشی ها نباید به قیمت بروز مشکل برای تولیدکننده، تمام شود.

آصفری در پایان افزود: تمامی موارد مطرح شده در این نشست از طریق کمیسیون ها و وزرای مربوطه پیگیری خواهد شد. افزایش هزینه گاز مشکلی جدی است و نیاز است اصلاحی در این خصوص انجام گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز