افزایش ۵۴ درصد تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۱:۲۸:۱۹
کد خبر: ۱۲۰۶۱۰۰
افزایش ۵۴ درصد تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی
بیشترین موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی، از نوع کرونای هندی است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ۱۱ تیرماه آمار‌ها روند افزایشی شیوع کرونا در استان را نشان می دهند افزود: در این مدت تعداد مبتلایان از ۱۴۹ نفر به ۲۳۰ نفر رسیده و با افزایش ۵۴ درصدی همراه بوده است.
شریف زاده افزود: تعداد بستری‌ها نیز از ۵۰ نفر به ۹۳ نفر رسیده و با افزایش ۸۱ درصدی مواجه بوده است.
وی با بیان اینکه موارد مثبت شناسایی شده توسط تست‌های مولکولی از ۲۷ نفر به ۶۱ نفر، افزایش ۱۲۶ درصدی در این مدت را نشان می‌دهد تصریح کرد: موارد شناسایی شده در تست‌های سریع افزایش ۱۶۵ درصدی داشته است.
شریف زاده با بیان اینکه آمار‌ها نشان دهنده شروع پیک پنجم کرونا در استان هستند، گفت: شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، قائن، طبس و سربیشه بیشترین موارد مثبت از این بیماری را به خود اختصاص داده اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با اشاره به این که آبریزش بینی، گلودرد و سرفه از علائم اصلی دلتای هندی است ادامه داد: این ویروس در مقایسه با نمونه‌های قبلی زودتر سبب بروز عوارض ریوی می‌شود.

شریف زاده با رد شایعه مطرح شده در خصوص اینکه افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند، به نوع هندی مبتلا نمی‌شوند، بیان کرد: افرادی که قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده اند امکان ابتلای مجدد را دارند اما علائم این ویروس در افراد خفیف‌تر خواهد بود.

 

نظر شما