آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۲۲ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۴:۰۴:۳۲
کد خبر: ۱۲۰۶۲۷۵
۱۸۳بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته از طریق تست‌های ملکولی و سریع در خراسان جنوبی شناسایی شد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۶۰آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۵۴بیمار جدید شامل ۲۲بستری و ۳۲مورد سرپایی، شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۳مورد از بیرجند، ۱۱مورد از نهبندان، هشت مورد از قاینات، شهرستان‌های طبس و درمیان هر کدام ۴مورد، سربیشه دو مورد و شهرستان‌های زیرکوه و سرایان هرکدام یک مورد جدید از بیماری کرونا شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از ۴۸۷تست سریع کرونا در شبانه روز گذشته ۱۲۹مبتلای جدید شناسایی شد.

وی گفت: در حال حاضر ۲۵۱بیمار با علائم تنفسی در بیمارستانهای خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۰۵نفر دارای تست کرونای مثبت هستند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۶نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر وخیم است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۶۳بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۱بیمار شامل ۱۹بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۱هزار ۵۱۷بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

به گفته وی تا روز گذشته ۶۳هزار و ۷۳۴تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۲هزار و ۵۵۵بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در شبانه روز گذشته با یک مورد جدید فوت، تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۳۴نفر افزایش یافت.

وی گفت: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا، افرادی که واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند ۴۵هزار و ۷۲۱نفر رسید و تا کنون ۲۴هزار و ۵۰۷نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز