وضعیت بحرانی نهبندان به لحاظ شیوع ویروس کرونا هندی

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۷:۰۲:۴۰
کد خبر: ۱۲۰۶۹۸۱
وضعیت بحرانی نهبندان به لحاظ شیوع ویروس کرونا هندی
وضعیت بحرانی شهرستان نهبندان به لحاظ شیوع ویروس کرونا هندی موسوم به دلتا موجب شد تا استاندار خراسان جنوبی بعد از گذشت ۴ روز از اخرین ستاد کرونا استان باری دیگر امرزو این ستاد را با حضور اعضا برای اخذ تصمیمات مهم تشکیل دهد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، در ابتدای این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به ارائه آمار شیوع کرونا هندی در استان پرداخت و گفت: شهرستان نهبندان در حال حاضر با افزایش موارد مبتلا روبروست و در مرحله بعد شهرستان‌های سربیشه، درمیان، طبس و بیرجند نیز وضعیت حادتری پیدا کردند.

دکتر مهدی زاده با اشاره به اینکه موارد مثبت کرونا از ابتدای تیر دو برابر شده است، افزود: بیماران تنفسی شهرستان‌های سرایان و زیرکوه نیز روبه افزایش است.

وی گفت: میانسالان و سالمندان بیشتر با این ویروس درگیر شده، اما علت اینکه تعداد موارد فوتی کم است به دلیل تزریق حداقل یک دوز واکسن به افراد بوده است.

به گفته وی افزایش شدیدی را در موارد رپید تست داشتیم و به ازای هر نفر مثبت ۱۰ نفر از اطرافیان رو تست کردیم که بالای ۵۰ درصد مثبت شدند و این موضوع جای نگرانی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خواستار منع تردد کامل از مبدا استان‌های همجوار به خراسان جنوبی شد.

در این نشست از برپایی بیمارستان صحرایی و افزودن تخت و دستگاه اکسیژن ساز و همچنین اعزام نیروی پرستار از شهرستان‌های بیرجند، سربیشه و درمیان به نهبندان برای درمان بیماران کرونایی در شهرستان نهبندان خبر داده شد.

 

نظر شما