واکسیناسیون جمعیت بالای ۵۰ سال در خراسان جنوبی

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۰۸:۴۴:۰۴
کد خبر: ۱۲۰۷۰۹۰
واکسیناسیون جمعیت بالای ۵۰ سال در خراسان جنوبی
وزیر بهداشت برای واکسیناسیون جمعیت بالای ۵۰ سال در خراسان جنوبی به معاون بهداشت وزیر بهداشت دستور داد.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاون بهداشت وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا،  با تاکید بر واکسیناسیون جمعیت بالای ۵۰ سال ساکن در استان‌های سیستان وبلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان وخراسان جنوبی، واکسیناسیون عشایر کوچ رو را نیز از اول مرداد اعلام کرد.

آقای نمکی در این نامه خطاب به علیرضا رئیسی گفت: شایسته است باتوجه به امکان تهیه واکسن و خطرپذیری استان‌های جنوبی و جنوب شرقی و شرق کشور موارد زیر اجرا شود.

۱ - علاوه بر استان سیستان و بلوچستان جمعیت‌های بالای ۵۰ سال ساکن در استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی تحت پوشش واکسیناسیون کووید قرار گیرند.

۲ - به جز جزایر کیش و قشم که در مرحله بعدی اعلام خواهد شد، جمعیت ساکن کلیه جزایر خلیج همیشه فارس، از ۱۸ سال به بالا واکسینه شوند. (این پوشش شامل جمعیت مواج و غیربومی نمی‌شود. البته کلیه ساکنین دائم، بومی تلقی می‌شوند.)

۳ - همکاران عزیزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی دقت فرمایند که اولا، سکونت افراد محرز گردد،   ثانیا، با نوبت دهی به گونه‌ای عمل کنند که تراکم ایجاد نشود و ثالثا، از نظر تأمین به موقع واکسن در حد سهمیه مورد نیاز، قبلاً اقدام گردد.

۴ - پیرو مذاکرات قبلی واکسیناسیون عشایرکوچ رو از ۱۸ سال به بالا نیز از اول مرداد انجام شود. در نقاطی از استان‌های مذکور که امکان مراجعه مردم میسر نیست، اکیپ‌های سیار با امکانات کافی (پزشک عمومی ناظر، واکسیناتور و عوامل کمکی دیگر) اعزام شوند که در این راستا می‌توان از همراهان عزیزمان در سازمان اورژانس، سازمان بسیج و در قالب همکاری مشترک در طرح شهید سلیمانی بهره گرفت.

استان‌های سیستان وبلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی از جمله استان‌های با درگیری بالا در خیر پنجم کرونا با سویه هندی یا دلتای آن هستند.

بر اساس اعلام روز چهارشنبه ۲۳ تیر وزارت بهداشت، ۳ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز خیز پنجم کرونا قرار دارند.

سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای گروه سنی بالای ۵۰ سال نیز از ابتدای هفته آینده فعال می شود.

 

نظر شما