استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری به زیر ۴۰ درصد

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۰:۵۵:۰۷
کد خبر: ۱۲۰۸۳۳۹
کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری به زیر ۴۰ درصد
گفت: حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی، تجمعات شادی و عزا به این بیماری مبتلا شده‌اند، در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان به زیر ۴۰ درصد رسیده و این عادی‌انگاری مردم خطرآفرین است.

به گزارش برنا؛ اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری۲۷ تیرماه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آمار ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری جای تامل بسیار دارد، اظهار کرد: طبق آمارها حدود یک سوم جمعیت این استان به کرونا مبتلا شده‌اند، اما سویه‌های جدید این ویروس نگرانی بابت ابتلای مجدد افراد را به این بیماری را ایجاد می‌کند، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و مراکز بهداشت نقش موثری در کنترل این بیماری دارند و باید جلسات منظم بین این دستگاه‌ها برای کنترل تجمعات برگزار شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی، تجمعات شادی و عزا به این بیماری مبتلا شده‌اند، اگر از برگزاری این مراسمات جلوگیری شود، قطعا شاهد کاهش چشمگیر آمار ابتلایان به کرونا خواهیم بود، در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان به ۴۰ درصد رسیده که این آمار بسیار نگران‌کننده است.

او با تاکید بر اینکه محدودیت‌های کرونایی باید بر اساس رنگ‌بندی در شهرستان‌ها اعمال شود، گفت: در شرایط قرمز کرونایی باید دو سوم کارکنان دستگاه‌های اجرایی دورکار باشند، اما متاسفانه محدودیت‌های کرونایی در ادارات جدی گرفته نمی‌شود، رسانه‌ها در بحث آگاه‌سازی مردم نسبت به تبعات موج پنجم کرونا در چهارمحال و بختیاری اقدام کنند.

عباسی در خصوص تعطیلات پیش‌رو، یادآور شد: چهارمحال و بختیاری به واسطه آب و هوای معتدل در تابستان‌ها میزبان گردشگران از اقصی نقاط کشور است، اما در شرایط کرونایی ورود حجم بالای گردشگران به این استان می‌تواند خطرآفرین باشد، بنابراین باید محدودیت‌های تردد در تعطیلات پیش‌رو جدی گرفته شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به مشکل تامین هزینه دارو برای بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان، بیان کرد: برخی شرکت‌های بیمه‌گر در پرداخت هزینه‌های دارو به بیمارستان‌ها تاخیر چند ماهه دارند، این شرکت‌ها باید هر چه سریعتر مطالبات بیمارستان‌ها را پرداخت کنند تا این مراکز بتوانند هزینه خرید دارو برای بیماران کرونایی را تامین کنند، این موضوع طی نامه‌ای از طریق معاون اول رئیس‌جمهور پیگیری خواهد شد.

او در پایان در خصوص روند واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری، گفت: اگر دانشگاه علوم پزشکی نیاز به فضا برای مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان دارد، این موضوع را اعلام تا فضا اختصاص پیدا کند، همچنین مکاتبه‌ای برای انجام واکسیناسیون اعضای ستاد کرونای استان و شهرستان صورت بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز