ورود محموله جدید واکسن کرونا به خراسان جنوبی

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۱۱:۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۲۰۸۶۸۴
ورود محموله جدید واکسن کرونا به خراسان جنوبی
تا ساعاتی دیگر ۳۱ هزار و ۸۰۰ دُز واکسن سینوفارم و کووبرکت به خراسان جنوبی وارد می‌شود.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری، کنترل و مدیریت بیماری کرونا در استان اعلام کرد: از این تعداد ۲۷ هزار و ۶۰۰ دُز واکسن سینوفارم است که به عنوان دُز اول و دوم به گروه هدف متقاضی تزریق خواهد شد.

شریف زاده گفت: همچنین از این تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ دُز واکسن ایرانی کووبرکت است که به عنوان مرحله اول به جامعه هدف تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن‌های وارد شده به استان از فردا اغاز می‌شود، افزود: با ورود این محموله به استان، روند واکسیناسیون کرونا در استان سرعت می‌گیرد.

دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری، کنترل و مدیریت بیماری کرونا در استان گفت: در این مرحله واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال بدون نوبت دهی و افراد ۶۰ تا ۷۰ سال پس از ثبت نام نام در سامانه SALAMAT.GOV.IR انجام می‌شود.

شریف زاده گفت: هم اکنون امکان ثبت نام برای افراد ۵۰ تا ۶۰ سال نیز در سامانه فراهم شده است.

به گفته وی تاکنون ۷۲ هزار و ۵۸۴ نفر واکسن کووید ۱۹ را دریافت کردند که ۴۷ هزار و ۳۲۲ نفر موفق به دریافت دُز اول شدند و ۲۵ هزار و ۲۶۲ نفر دُز دوم  را دریافت کردند.

دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری، کنترل و مدیریت بیماری کرونا در استان گفت: تاکنون ۸.۲ درصد از افراد بالای ۱۸ سال جمعیت هدف واکسیناسیون واکسن کرونا دریافت کردند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در استان با توجه به قرمز شدن سه شهر در استان، گفت: اصناف و امکان اعلام شده در مراحل قبل نباید منتظر ابلاغیه های جدید برای بسته بودن و تعطیلی باشند، چرا که شرایط کرونایی در وضعیت‌های قرمز و نارنجی و زرد طبق روال گذشته است و اماکنی از جمله تالارها، پارک‌ها و اصناف درشهر‌های قرمز باید محدودیت‌های کرونایی را رعایت کنند.

شریف زاده تاکید مسئولان نیز باید در این زمینه سرعت عمل به خرج دهند و محدودیت های کرونایی را اعلام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز