آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۳۱ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۳۱ - ۱۸:۳۳:۲۶
کد خبر: ۱۲۱۰۲۲۷
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۳۱ تیر ۱۴۰۰
۱۲۰بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۲۹۸آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۱۲۰بیمار جدید شامل ۴۳ بستری و ۷۷مورد سرپایی، شناسایی شدند.

 

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۴۱مورد از بیرجند، امورد از خوسف، ۱۹مورد از زیرکوه، ۳مورد از درمیان، ۷مورد از سرایان، ۷مورد از سربیشه، ۱۶مورد از طبس، ۱۰مورد از قاینات، ۵مورد ازفردوس و ۱۱مورد جدید مبتلا به کرونا از نهبندان شناسایی شد.

 

وی گفت: در حال حاضر ۳۰۷بیمار با علائم تنفسی در بیمارستانهای خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۵۴نفر دارای تست کرونای مثبت هستند.

 

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۱۶نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۳نفر وخیم است.

 

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۶۸بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۶۳بیمار شامل ۳۱بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا کنون ۲۲هزار و ۱۹۱بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

 

به گفته وی تا روز گذشته ۶۵هزار ۶۰۵تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۳هزار و ۲۸۸بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت نشد و تعداد فوتی های کرونا همان ۹۴۳نفر است.

 

وی گفت: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا، افرادی که واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند به ۶۶هزار و ۳۶نفر رسید و تا کنون ۲۶هزار و ۳۴نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

نظر شما