آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۲ مرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۱۴:۳۴:۵۵
کد خبر: ۱۲۱۰۸۷۲
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۲ مرداد ۱۴۰۰
در شبانه روز گذشته ۵۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۵۲ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۵۸ بیمار جدید شامل ۲۳ بستری و ۳۵ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

 

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۰ مورد از بیرجند، از شهرستان‌های خوسف، زیرکوه، سرایان و سربیشه هرکدام دو مورد، از درمیان یک مورد، طبس ۶ مورد، فردوس ۴ مورد، قاین ۱۲ مورد و از نهبندان ۷ مورد جدید شناسایی شد.

 

 

وی گفت: در حال حاضر ۲۹۱ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۴۹ نفر دارای تست کرونای مثبت هستند که از این تعداد ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۵ نفر وخیم است.

 

وی افزود:در شبانه روز گذشته ۶۱ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۷۰ بیمار شامل ۳۲ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

 

مهدیزاده گفت: همزمان هزار و ۲۲۲ تست سریع در استان انجام شد که ۳۷۳ بیمار جدید در استان شناسایی شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا کنون ۲۲هزار و ۲۹۱ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

 

 

به گفته وی تا روز گذشته ۶۵هزار ۸۶۵ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۳هزار و ۳۸۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

 

مهدیزاده گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید در استان تعداد فوتی‌های کرونا در استان به ۹۴۴ نفر رسید.

 

 

 

دکتر مهدیزاده گفت:در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا، افرادی که واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند به ۶۹ هزار و ۵۵۸ نفر رسید و تا کنون ۲۶ هزار و ۶ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

نظر شما
پرونده ویژه