مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

دمای هوا در بوشهر از ۵۰ درجه فراتر می‌رود

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۱۱:۰۳:۵۲
کد خبر: ۱۲۱۱۱۵۴
دمای هوا در بوشهر از ۵۰ درجه فراتر می‌رود
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش محسوس دمای هوا در برخی نقاط استان تا آستانه ۵۰ درجه سلسیوس و یا بیشتر خبر داد.

به گزارش برنا؛ فرج‌الله شکوهی‌پور، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی و تحلیل آخرین الگوها و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی روزهای دوشنبه تا روز چهارشنبه دمای هوا در سطح استان بوشهر روند افزایشی خواهد داشت.

او اضافه کرد: پیش بینی می‌شود طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا در بخش‌هایی از شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان، دیلم و گناوه به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس و یا فراتر از آن افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی همین مدت دمای هوا در سایر بخش‌های استان در محدوده ۴۲ تا ۴۶ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

او بیان کرد: توصیه می‌شود به سبب افزایش گرمای هوا تمهیدات لازم در راستای مصرف بهینه آب و برق اندیشیده شود و شهروندان برای جلوگیری از گرمازدگی از تردد در ساعات گرم روز خودداری کنند.

وزش باد شدید و گرم و خشک

شکوهی‌پور از وزش باد شدید و گرم و خشک با جهت شرقی – شمال شرقی در استان بوشهر خبر داد و افزود: خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی دور از انتظار نخواهد بود.

او با اشاره به اینکه این وضعیت در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود اضافه کرد: منطقه اثر این بادها با شدت بیشتر در مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از خیزش گردوخاک در استان طی این روزها خبر داد و بیان کرد: کاهش کیفیت هوا از اثرات و مخاطرات این سیستم خواهد بود.

او با اشاره به احتمال رخداد حریق در مناطق جنگلی واقع در ارتفاعات شمالی و شرقی استان، از احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی خبر داد.

شکوهی‌پور تاکید کرد: توصیه می‌شود در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط شود و نسبت به تقویت سازه‌های موقتی و تابلوهای تبلیغاتی اقدامات لازم صورت گیرد.

او خواستار احتیاط در عبور از مجاورت سازه‌های نیمه کاره شد و ادامه داد: در توقف و اتراق در مناطق مرتفع جنگلی باید جوانب احتیاط رعایت شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز