رئیس پلیس فتا گلستان:

فریب فروشگاه های جعلی را در فضای مجازی نخورید

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۱۱:۲۵:۰۵
کد خبر: ۱۲۱۱۱۹۸
فریب فروشگاه های جعلی را در فضای مجازی نخورید
رئیس پلیس فتا استان ضمن اشاره به افزایش صفحات فروشگاهی در فضای مجازی، به کاربران اینترنت هشدار داد: از صفحات و وبسایت های معتبر برای خرید محصولات خود استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سرهنگ ابراهیم پرسا در گفتگویی اظهار کرد: امروزه کانال‌ها و صفحات فروشگاهی زیادی در شبکه های اجتماعی ایجاد شده و بعضا مخاطبان زیادی را بدست آورده اند و بازاریابی و فروش از طریق این شبکه‌ها به یکی از مقوله‌های مهم کسب و کار تبدیل شده است اما در این بین مجرمان فضای مجازی نیز بعضا با راه اندازی صفحات فروشگاهی جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

وی افزود: بعد از دریافت هزینه محصول این فروشگاه‌های جعلی هیچگونه کالا یا خدماتی به مشتریان خود ارائه نمی‌دهند وکاربران باید به یاد داشته باشند که اکثر این مجرمان با هویت‌های پوششی اقدام به جلب اعتماد مشتریان کرده و از کارت‌های اجاره‌ای یا سیم کارت با مشخصات افراد دیگر استفاده می‌کنند.

سرهنگ پرسا ادامه داد: برای پیشگیری از اینگونه کلاهبرداری ها، شهروندان دقت نمایند، وبسایتی که قصد خرید از آن را دارند حتما دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد و نکات اساسی مانند بررسی نظرات مشتریان در کامنت‌ها، بررسی وب‌سایت متصل، برقراری تماس تلفنی با فروشنده(ترجیحاً شماره ثابت) و پرداخت مبلغ در هنگام تحویل کالا میتواند مانع از کلاهبرداری سودجویان شود و آنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

این مقام انتظامی یادآور شد: ضروری است که شهروندان محترم در سطح آگاهی و دانش عمومی و تخصصی خود در رابطه با کلاهبرداری های اینترنتی ارتقاء ببخشند و برای اطلاع از راهکارهای مقابله با جرائم رایج اینترنتی به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز