استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:

راه آهن از پروژه های حیاتی و مهم استان و کشور

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ۱۱:۳۶:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۲۶۶۱
راه آهن از پروژه های حیاتی و مهم استان و کشور
استاندار خراسان جنوبی گفت: راه آهن، از پروژه های حیاتی و مهم استان و کشور می باشد که سال های سال مورد مطالبه و انتظار مردم بوده است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در جریان بازدید از پروژه راه آهن بیرجند- یونسی خاطرنشان کرد: این پروژه به عنوان یکی از محورهای بزرگ توسعه استان، می تواند به پیشرفت خراسان جنوبی و کشور کمک کند.
وی ادامه داد:به جهت اهمیت این پروژه، اجرا و بهره برداری از آن، مهمترین دغدغه و هم و غم مدیران در استان و در سطح ملی است.
استاندار با اشاره به این که پروژه راه آهن در قطعات مختلف در حال اجراست، گفت: پروژه در قطعات مختلف از چابهار در سیستان و بلوچستان تا یونسی در خراسان رضوی با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال اجرا می باشد.
ملانوری درخصوص قطعه بیرجند-یونسی خاطرنشان کرد: این قطعه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دو پیمانکار دارد و در حال اجرا می باشد.
وی ادامه داد: پیمانکار برای اجرای پروژه با مشکلاتی در بحث تأمین آب و سیمان مواجه شده که امروز هماهنگی های لازم برای رفع انها صورت گرفت.
استاندار متذکر شد: ادامه پروژه در قالب کنسرسیوم ریلی تعیین تکلیف شده، مجوزها و قراردادها به امضا رسیده و با تأمین اعتبار مالی به زودی شروع می شود.
ملانوری گفت: احداث ایستگاه راه آهن بیرجند نیز با مجوزهایی که پیگیری شده، به زودی احداث می شود.
وی با تأکید بر اقداماتی که در راستای اجرای پروژه راه آهن صورت گرفته، اظهار امیدواری کرد: روند اجرای این پروژه شتاب بگیرد و در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

 

نظر شما