استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

ارائه آموزش ها در راستای فعال کردن منابع و ظرفیت های استان

۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۱۱:۵۰:۱۶
کد خبر: ۱۲۱۳۲۰۱
ارائه آموزش ها در راستای فعال کردن منابع و ظرفیت های استان
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: آموزش ها باید در راستای فعال کردن منابع و ظرفیت های استان و در جهت دست یافتن به توسعه پایدار و متوازن صورت پذیرد.

به گزارش برنا  خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری با بیان این مطلب در شورای مهارت استان خاطرنشان کرد: همه ما به ارتقاء سطح دانش و مهارت آحاد مردم معتقدیم و برای اداره امور توسعه ای کشور به نیروهای آگاه، باسواد، متخصص،کارورزیده ، آماده به کار و با انگیزه نیاز داریم.
وی ادامه داد:هر چه نیروهای ما از آگاهی بیشتری نسبت به حوزه کاری خود برخوردار باشند، در مسئولیتی که می پذیرند، کارها با بهره وری بیشتری همراه می باشند.
استاندار به توفیقات نظام جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب،از بعد آموزش و آموزش عالی اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش و دانشگاه ها، توانسته اند توفیقات بسیار خوبی در زمینه پرورش نیروی انسانی کاربلد به دست آورند که این مهم در سایه توسعه چشمگیر نظام آموزشی و آموزش عالی با تغییر مداوم شیوه های آموزشی محقق گردیده است.
وی تأکید کرد:در حال حاضر ۳ هزار واحد آموزش عالی در اقصی نقاط میهن اسلامی، زمینه آموزش را برای ۳ میلیون دانشجو در محل زندگیشان فراهم کرده اند .
استاندار ادامه داد: در ادامه برنامه های آموزشی نظام، جهاد دانشگاهی نیز ایجاد شد تا دروازه و پل ارتباطی بین دانشگاه و مهارت باشد و دانشجویان بتوانند درکنار فعالیت های آموزشی در حوزه سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی و... نیز ورود پیدا کنند و مهارت های لازم را در زمینه های مختلف فراگیرند.
ملانوری با اشاره به راه اندازی دانشگاه فنی و حرفه ای، تصریح نمود: این دانشگاه که زیر نظر آموزش عالی فعالیت می کند، زمینه بزرگی برای مهارت آموزی ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: در کنار مجموعه های آموزشی، فعالیت دانشگاه هنر، مجموعه های مرتبط با اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب هنرستان ها و آموزشگاه های آزاد و... نشان دهنده آن است که ما به لحاظ ساختاری و سازمانی تشکیلات کمی در حوزه آموزش نداریم اما در بازخورد عملکرد، به نتیجه دلخواهی نرسیده ایم .
استاندار خاطر نشان کرد: باید پژوهشی مبنی بر میزان موفقیت آموزش های صورت گرفته در سال های اخیر در آمار اشتغال، ارتقاء سطح مهارت، رونق فضای کسب و کار ، رونق تولید و فعال شدن منابع استان تهیه شده، در جلسات بعدی شورای مهارت فنی و حرفه ای استان ارائه گردد .
ملانوری به امکانات خوب نرم افزاری و سخت افزاری فنی و حرفه ای استان اشاره کرد و گفت: آموزش ها باید در راستای فعال کردن منابع و ظرفیت های استان در جهت دست یافتن به توسعه پایدار و متوازن صورت پذیرفته و تبدیل به مهارت آموزی گردد.
وی یاد آور شد :ستاد توسعه خاوران برای این شکل گرفته که مهارت، آموزش ، امکانات و نیروی انسانی، تجهیزات و نیروی فنی و آموزش دیده را با منابع استان همراه نماید.
استاندار افزود: باید در مرحله اول مهارت، ریسک پذیری و جرأت ورود به عرصه کار و تلاش را ایجاد کنیم، زیرا خیلی ها تخصص و سرمایه دارند و زمینه فعالیت شان هم مهیاست اما جرأت ،جسارت و ریسک ورود به کار را ندارند.
ملانوری در پایان گفت: استان خراسان جنوبی از همه منابع لازم برای توسعه و ثروتمندی برخوردار است و اگر محرومیت دارد، به دلیل عدم توجه به این ظرفیت های کم نظیر است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز