معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی :

دورهمی ها و عدم رعایت پروتکل ها نقطه ضعف ما در امر مبارزه با بیماری کرونا

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۱۰:۵۷:۱۹
کد خبر: ۱۲۱۴۷۰۲
دورهمی ها و عدم رعایت پروتکل ها نقطه ضعف ما در امر مبارزه با بیماری کرونا
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: دورهمی ها و عدم رعایت پروتکل ها، همچنان پاشنه آشیل ما در امر مبارزه با بیماری کروناست.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ناصر خوش خبر با بیان این مطلب در جلسه استانی مدیریت بیماری کرونا، با تأکید بر آسیب شناسی اقدامات صورت گرفته در امر مدیریت بیماری کرونا خاطر نشان کرد: برای دست یافتن به موفقیت در مدیریت بیماری کرونا باید آنچه باعث تشدید میزان ابتلا در سطح جامعه شهری و روستایی استان می شود مورد  آسیب شناسی دقیق قرار گرفته  و متناسب  با آن برنامه های لازم  صورت پذیرد. 
وی ادامه داد: در این آسیب شناسی، میزان تأثیرگذاری حوزه اطلاع رسانی ، آموزش ، اقدامات سلبی و ارشادی  باید  مورد سنجش قرار گیرد.
معاون استاندار با اشاره به وظیفه فرمانداران در مدیریت بیماری در حوزه شهرستانی تصریح نمود: چنانچه در برخی از مناطق،باغ ویلایی وجود دارد که در آن تجمع صورت می پذیرد، باید برای جلوگیری از گسترش بیماری در جامعه روستایی، از طریق دهیاران به این مسئله  ورود کنند. 
خوش خبر به وضعیت رنگ بندی برخی از شهرستان های استان اشاره کرد و گفت : دو شهرستان سرایان و خوسف از وضعیت رنگ زرد برخوردارند و فرمانداران باید تلاش نمایند با هم افزایی، شرایط زرد حفظ شود.
وی با اشاره به گزارش کشوری ستاد ملی کرونا اظهار داشت: بر اساس گزارش وزیر بهداشت در هفتاد و هشتمین ستاد ملی مدیریت بیماری  کرونا،میزان رعایت پروتکل ها در سطح کشور  تنزل پیدا کرده که این موضوع می تواند تهدید بزرگی برای کشور محسوب گردد.
معاون استاندار با تقدیر از  میزان رعایت  پروتکل ها در استان متذکر شد:میزان رعایت پروتکل ها در خراسان جنوبی۵۳ درصد است که این جای خوشحالی دارد زیرا رعایت ضوابط بیشترین تأثیرگذاری را بر ابتلا و شیوع این بیماری دارد و در صورتی که رعایت شوند ، ضریب سلامت افزایش می یابد و چنانچه نادیده گرفته شوند، تهدید اجتماعی به حساب می آیند.
خوش خبر خاطر نشان کرد: لازم است جهت رصد میزان رعایت پروتکل ها در استان بازدیدها تشدید شوند و دستگاه قضایی با آنهایی که بعد از تذکر ،اصرار بر تخلف دارند، برخورد نماید. 
به گفته وی؛ در این راستا تاکنون ۱۱۹ پرونده  به دستگاه قضایی ارسال شده است.
وی از روند واکسیناسیون در استان گفت و تأکید نمود: همه انواع واکسن های ارائه شده، ایمنی ایجاد می کنند و مردم می توانند با کمال اطمینان از هر واکسنی که وارد استان می شود،  استفاده کنند.
معاون استاندار به عدم رغبت برخی از گروه‌های سنی به انجام و اکسیناسیون اشاره کرد و گفت: اهمال برخی از گروه‌های هدف در انجام  واکسیناسیون، باعث ضربه زدن به سلامت اجتماعی می شود.
خوش خبر از واکسیناسیون شاغلین کشتارگاه ها خبر داد و ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار به خبرنگاران پرتلاش استان، تصریح نمود: باید واکسیناسیون خبرنگاران مورد توجه قرار گیرد که در این راستا لازم است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زمینه این امر را فراهم سازند.
وی از شروع واکسیناسیون معلمین گفت و با تأکید بر لزوم افزایش میزان رعایت پروتکل ها در دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: برنامه بازرسی از ادارات باید تشدید شود تا در هر دوره از حیث رعایت پروتکل های بهداشتی ارتقاء پیدا کنند. 
معاون استاندار با تقدیر از کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا گفت: تا زمانی که کرونا وجود دارد امر اطلاع رسانی و  برنامه های آموزشی در مدیریت بیماری کرونا، باید پرقدرت ادامه یابد.
خوش خبر به وضعیت دورکاری کارکنان ادارات نیز اشاره کرد و گفت: دورکاری کارکنان همچنان تابع شرایط رنگ بندی شهرها  و بر اساس دستورالعمل های کشوری می باشد.
وی از برنامه های موفق استان در امر مدیریت بیماری کرونا گفت و اظهار داشت: موفقیت استان در این زمینه ناشی از تلاش جمعی و هم افزایی  مثبت بین دستگاهی است.
به گفته وی؛ نقش مردم در این بین کلیدی است و به هر میزان  که مردم پای کار باشند ما در این زمینه موفق تر عمل خواهیم نمود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز