برگزاری عزاداری محرم و صفر در استان بوشهر بارعایت پروتکل‌ها

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۱۳:۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۲۱۴۸۳۴
برگزاری عزاداری محرم و صفر در استان بوشهر بارعایت پروتکل‌ها
سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: مراسم و برنامه‌های عزاداری محرم و صفر در استان بوشهر با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش برنا؛ حجت‌الاسلام محمد قادری صبح دوشنبه در همایش مجازی هیئت مذهبی شاخص با اشاره به فراگیر شدن موج اخیر کرونا و مخاطره‌آمیز بودن آن گفت: توصیه ما این است که خیمه‌های عزای اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برپا شود.

او با تاکید بر اینکه برای سیاه‌پوشی محله‌ها و برپایی موکب‌ها اقدام شایسته‌ای از طرف هیئات مذهبی انجام شود اضافه کرد: تعطیلی عزاداری نشانه بی توجهی کارگزاران به جنبه‌های روانشناختی جامعه است.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: فعالیت تشکل‌های فرهنگی تبلیغی تعطیل نمی‌شود، بلکه با شرایط روز که یکی از مهمترین آنها مبحث سلامت جامعه است، به صورت پویا تغییر می‌کند.

او افزود: مراسم عزاداری محرم و صفر یک شیوه اتصال به اباعبدالله بود و خیلی از قلب‌ها به این وسیله به حضرت ابی عبدالله متصل می‌شدند، بنابراین باید با برنامه‌ریزی دقیق برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راستای حفظ سلامت عزاداران، موکب‌ها، روضه‌های خانگی و سایر شیوه‌های عزاداری را از مردم نگیریم.

استفاده از بستر فضای مجازی

حجت‌الاسلام قادری بیان کرد: در جایی که گمان می‌رود حضور جمعیت باعث افزایش شیوع کرونا می‌شود، با استفاده از بستر فضای مجازی به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که مؤمنین در خانه‌های خود بتوانند از فیض این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

او به شعار محوری و برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم امسال اشاره کرد و افزود: کاری که ما امسال می‌خواهیم انجام بدهیم کار دقیقی است، سخنرانان و مداحان باید مخاطبین خود را در جریان فرهنگ‌سازی به مسئله فرزندخواهی برسانند.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: جمعیت هم یک مسئله راهبردی ملی و ضرورت است و از طرفی مسئله قوام، آرامش، تعالی معنوی و روحی خانواده را در پی خواهد داشت، اما باید توجه داشت پرداختن به این مسئله ظرافت‌های خاص خود را داراست.

همایش مجازی ۱۰ هزار هیئت مذهبی شاخص کشور در سطح استان بوشهر با حضور مسئولان ۱۱۶ هیئت مذهبی استان بوشهر برگزار شد.

«نسل به نسل در پناه حسینیم» شعار محوری تشکل‌های فرهنگی تبلیغی در عزاداری‌های ماه محرم و صفر امسال تعیین شده است.

نظر شما