معاون درمان وزیر بهداشت خبر داد:

واکسینه شدن ۳۰ درصد جمعیت استان بوشهر علیه کرونا

۱۴۰۰/۰۵/۱۸ - ۱۱:۰۰:۲۲
کد خبر: ۱۲۱۷۷۱۲
واکسینه شدن ۳۰ درصد جمعیت استان بوشهر علیه کرونا
قاسم جان بابایی با بیان اینکه ۳۰ درصد از جمعیت استان بوشهر علیه کرونا واکسینه شده‌اند، گفت: افرادی واکسن دریافت کرده‌اند کمتر در معرض ابتلا قرار گرفته‌اند؛ چراکه اکنون بیشتر مرگ‌ها در افراد میانسال است.

به گزارش برنا؛ قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر، پیک پنجم این بیماری را یک اتفاق جهانی دانست و گفت: تا زمانی که ویروس کرونا می‌چرخد می‌تواند همه کشورها را در انتشار آن غافلگیر کند و در مدت کوتاهی در شرایط ناپایدار قرار دهد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزایش مبتلایان به بیماری کرونا را ناشی از قابلیت ویروس جهش یافته دانست و بیان کرد: ویروس جهش یافته فعلی نسبت به ویروس‌های قبلی، قابلیت سرعت انتشار و ابتلای آن بیشتر است و هیچ کس نمی‌تواند با ساده‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در امان باشد.

او با تأکید بر توجه به آرامش جامعه تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی و تأمین زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف درمان و پذیرش بیماران با آرامش جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

جان‌بابایی با بیان اینکه فشار سنگینی در ابتلا به بیماری کرونا در جامعه وارد شده است تأکید کرد: هر مقدار به تجهیزات در بخش درمان، تشخیص و امکانات بستری در استان بوشهر لازم باشد تهیه و تأمین می‌شود و هیچ نگرانی در این عرصه وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌ها برای پذیرش بیماران درمانی استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: در بخش تجهیزات درمانی و نیروی انسانی از همه ظرفیت‌ها از جمله دانشکده‌های پزشکی، پیراپزشکی، مامایی و پرستاری برای تأمین نیروی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استفاده می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت ایجاد آرامش در جامعه را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: مردم نباید هیچ نگرانی داشته باشند چراکه از همه ظرفیت‌ها برای درمان و پذیرش بیماران کرونایی استفاده می‌شود.

جان‌بابایی استفاده از ظرفیت‌های درمانی دولتی، عمومی، غیردولتی، نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: نباید در خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی تأخیر ایجاد شود چراکه سبب افزایش بستری‌ها و فوتی‌ها می‌شود.

او با بیان اینکه برای کاهش فوتی‌های کرونایی باید از همه ظرفیت‌های درمانی استفاده شود تأکید کرد: بستری‌های موج پنجم کرونا بیش از دو برابر موج قبلی است که نشان از افزایش انتشار ویروس جهش یافته در جامعه است.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: به اندازه افزایش انتشار ویروس و بیماران بستری، فوتی‌ها افزایش نداشته است هر چند مرگ‌های این ویروس نگران کننده است.

جان‌بابایی از افزایش مراکز سرپایی درمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: مراکز سرپایی درمانی در همه نقاط کشور افزایش یافته و این درحالی است که تزریق واکسن در کشور تسریع شده است.

او با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت استان بوشهر علیه کرونا واکسینه شده‌اند افزود: افرادی واکسن دریافت کرده‌اند کمتر در معرض ابتلا قرار گرفته‌اند چراکه اکنون بیشتر مرگ‌ها در افراد میانسال است و فوتی سالمندان کاهش یافته است.

نظر شما
پرونده ویژه