آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان مرکزی تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۵:۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۲۲۲۵۸۷
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان مرکزی تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمارر کرونایی استان مرکزی تا 30 مردادماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ سید محمد جمالیان ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی گفت:  بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۳۹۰ مورد جدید ابتلا در ۴۸ ساعت گذشته شناسایی شده‌اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کروناویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۷۷ هزار و ۸۸۵ نفر رسیده است.

وی افزود: از تعداد ۳۹۰ مورد جدید در استان ۷۵ نفر از بیماران در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک بیان کرد: ۳۱۵ مورد از بیماران جدید که شناسایی شده‌اند نیز به صورت سرپایی بوده‌اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده‌اند.

جمالیان در ادامه افزود: متأسفانه در ۴۸ ساعت گذشته ۱۳ مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که با این حساب تعداد فوتی‌ها در اثر این بیماری در استان به  ۲۳۸۱ نفر رسیده است.

وی ضمن قدردانی از هیات‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، افزود: علیرغم اینکه اکثر هیات‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌‌ها حساس بودند، اما متاسفانه در  نقاط حاشیه‌ای شهرها گزارش‌هایی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌ها دریافت کردیم که جای نگرانی دارد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک بیان داشت: هیات‌های شناسنامه‌دار همکاری خوبی در این زمینه داشتند، اما هیات‌های بدون شناسنامه در حواشی شهر با بی‌مسئولیتی قطعا موجب گرفتاری در روزهای آینده خواهند شد.

جمالیان افزود: در برخی نقاط شهر ایستگاه‌های صلواتی اقدام به توزیع شربت و چای کردند و برخی هم اقدام به برپایی تعزیه‌های بدون مجوز کردند و هیچ  ارگانی مسئولیت برگزاری این تعزیه‌ها را به عهده نگرفت،  در حالی که انتظار داریم همه دانشگاه را در جلوگیری از گسترش این بیماری یاری دهند.

وی بیان کرد: متاسفانه 45 نفر از پرستاران استان به کرونا مبتلا شده‌اند که نبود این تعداد، فشاری زیادی را با توجه به کمبود پرستار به همکاران عزیز ما وارد می‌کند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: در مقایسه هفته چهارم مردادماه  با هفته سوم باید گفت در هفته چهارم تعداد موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی بالغ بر ۵ هزار و ۱۵۶ مورد بوده که  ۷ درصد کاهش داشته است.

 علی علیمحمدی افزود: موارد سرپایی نیز از ۴ هزار و ۹۹۸ نفر به ۴ هزار و ۶۰۶نفر رسید، اما در فوت شاهد 27 درصد افزایش هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز