مدیرکل شیلات بوشهر خبر داد:

ممنوعیت صید کوسه‌ماهی در آب‌های بوشهر

۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۱۲:۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۲۲۲۸۶۱
ممنوعیت صید کوسه‌ماهی در آب‌های بوشهر
مدیرکل شیلات استان بوشهر از ممنوعیت صید کوسه‌ماهی‌ها در آب‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: با صیادان متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

به گزارش برنا؛ علی بازدار، مدیرکل شیلات استان بوشهر صبح یکشنبه در نشست کمیته تخلفات صیادی گفت: با توجه به درخواست اداره‌کل محیط زیست استان بوشهر مبنی بر ممنوعیت صید کوسه ماهی‌ها، این موضوع به صیادان اعلام شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه کوسه‌ماهی‌ها از گونه‌های در عرض تهدید هستند اضافه کرد: در این راستا با شکارچیان متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

او با اشاره به ممنوعیت صید کوسه در همه ماه‌های سال، خاطرنشان کرد: صیادانی که کوسه ماهی‌ها را به صورت هدفمند یا ضمنی صید کنند متخلف محسوب می‌شوند.

بازدار تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلف صیادان، ضمن توقیف صید و شناور آنان با محرومیت‌های طولانی مدت مواجه و به محاکم قضائی معرفی خواهند شد.

او تاکید کرد: از همه صیادان می‌خواهیم که ضمن پرهیز از بکارگیری ابزاری که به صید هدفمند این آبزی منجر می‌شود حتی در صورت مواجهه با صید ضمنی نیز نسبت به رها سازی آن اقدام کنند.

اداره کل محیط زیست استان بوشهر با اشاره به مصوبه سال ۱۳۹۳ سازمان محیط زیست کشور که به نحوه برآورد مطالبه صید و شکار گونه‌های حفاظت شده موضوع ماده ۳ قانون صید و شکار می‌پردازد، هزینه جبران صید کوسه ماهیان را ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرده است.

علیرغم تاکید سازمان‌های ناظر بر امر صید در استان بوشهر اما به دلیل قیمت زیاد باله و گوشت کوسه، این آبزی در معرض انقراض قرار گرفته است.

اداره کل محیط زیست استان بوشهر طی نامه‌ای از شیلات بوشهر درخواست کرد تا ممنوعیت صید کوسه ماهیان خلیج فارس مجدداً به صیادان اعلام و از آنان درخواست شود تا از صید این گونه آبزیان به طور جدی خودداری ورزند.

نظر شما