این استان پیشتاز در واکسیناسیون کرونا در کشور است

۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۱۴:۰۵:۴۷
کد خبر: ۱۲۲۳۰۸۳
این استان پیشتاز در واکسیناسیون کرونا در کشور است
خراسان جنوبی در اجرای واکسیناسیون علیه ویروس کرونا ۵ درصد از میانگین کشوری جلوتر است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، استاندار در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: تلاش کردیم سهمیه بیشتری از واکسن را برای استان جذب کنیم.

ملانوری با بیان اینکه ۶ مرکز تجمیعی در مرکز استان و مراکز بهداشت در سایر شهرستان‌ها عملیات واکسیناسیون کرونا را انجام می دهند، از مردم خواست در نوبت تعیین شده برای تزریق واکسن مراجعه کنند تا از تجمع در مراکز جلوگیری شود.

وی گفت: از افراد واجد شرایط دریافت واکسن که تاکنون تزریق واکسن را انجام نداده اند تقاضا می‌کنیم برای ایجاد ایمنی برای خود و دیگران حتما برای تزریق واکسن هرچه سریعتر اقدام کنند.

استاندار تاکید کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان مورد تاکید است و استفاده از ماسک و رعایت فاصله حتی در جمع‌های دو نفره برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری است.

وی همچنین با اشاره به کارآمد بودن طرح شهید سلیمانی گفت: تمامی دستگاه‌های مرتبط با این طرح محله محور برای بیماری یابی، مباحث حمایتی و قرنطینه همکاری کنند.

استاندار در ادامه با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری عزاداری‌ها در دهه اول محرم و رعایت بالای ۸۰ درصد شیوه نامه‌ها بهداشتی از سوی مردم خواستار برخورد ارشادی و بعد از آن برخورد قاطعانه با ناقضان دستورالعمل های بهداشتی شد.

ملانوری در خصوص بازاریان و فعالیت اصناف نیز گفت: برای تدوام فعالیت‌های اقتصادی نیازمند رعایت صد درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی کسبه و مردم هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با اشاره به واکسینه شدن ۳۲ درصد واجدان شرایط  بالای ۱۸ سال گفت: در تمامی گروه‌های سنی روند واکسیناسیون در استان ما رو به افزایش است.

دکتر دهقانی گفت: با وجود شایعات موجود در فضای مجازی مبنی بر بی اثر بودن واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا، با استناد به آمار ثبت احوال، واکسیناسیون تاثیر قابل توجهی در کاهش مرگ و میر داشته است.

به گفته وی ۱۰ هفته بعد از شروع واکسیناسیون گروه سنی بالا، آمار مرگ و میر این افراد کاهش داشته و در مردادماه ۸۲ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا داشتیم که از این تعداد ۷۷ مورد افرادی بودند که می‌توانستند با توجه به شرایط سنی شان واکسن دریافت کنند و از این تعداد ۵۴ نفر هیچ نوع واکسنی دریافت نکرده اند.

سردار فرشید فرمانده انتظامی استان هم از کاهش ۳۸ درصدی ورودی‌ها و ۴۲ درصدی خروجی‌های استان و همچنین بازگشت ۴۳۵ خودرو به مبداء خبر داد.


سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضای استان نیز گفت: نیرو‌های مسلح در شیفت عصر برای انجام تست کرونا، تزریق واکسن و پذیرش بیماران کرونایی آمادگی کامل دارند.


حجت الاسلام رضایی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان هم گفت: با وجود رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی اکثر هیئت‌های مذهبی در استان برخی از مردم با توزیع نذورات و برخی ایستگاه‌های صلواتی و هیئت‌های فاقد مجوز در دهه اول محرم شیوه نامه‌های بهداشتی را زیرپا گذاشتند که تذکر شفاهی و کتبی به آنان داده شده است.

 

 

 

نظر شما