استاندار خراسان جنوبی :

از کارهای شاخص ستاد توسعه خاوران تزریق روحیه خود باوری در جوانان و نوجوانان است

۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۱:۰۴:۵۱
کد خبر: ۱۲۲۳۹۵۰
از کارهای شاخص ستاد توسعه خاوران تزریق روحیه خود باوری در جوانان و نوجوانان است
استاندار خراسان جنوبی گفت: از کارهای شاخصی که در ستاد توسعه خاوران دنبال می شود، تزریق روحیه خود باوری و اعتماد به نفس در جوانان و نوجوانان است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری با بیان این مطلب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که اختراعات دانش آموزی که در جشنواره های مختلف درخشیده اند را حمایت کنیم تا دانش آموزان در جریان سرمایه گذاری، کارآفرینی و اشتغالزایی قرار بگیرند.
وی ادامه داد: در همین راستا، حمایت از دو پروژه دانش آموزی و جذب سرمایه گذار برای به تولید رساندن آن ها، در دستور کار ستاد توسعه خاوران قرار گرفته است.
به گفته وی؛ در ستاد توسعه خاوران بیش از ۴ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه امضاء شده که برخی با واگذاری زمین به سرمایه گذار در حال احداث می باشند و مواردی هم تا پایان سال به بهره برداری می رسند.
استاندار به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسم عزاداری دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: با همراهی مردم ، هیئت های مذهبی، حضور مؤثر سازمان تبلیغات اسلامی، دستگاه های بهداشتی و نظارت و همچنین تذکر روحانیون و مداحان، میزان رعایت دستورالعمل های ابلاغی در استان حدود ۸۰ درصد بود که راضی کننده است.
ملانوری با بیان این که دولت با رویکرد خوبی مباحث مربوط به مدیریت بیماری کرونا و مسایل اقتصادی را آغاز کرده، اظهار امیدواری کرد؛ در ادامه بتواند بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست های نظام، مسیر پرشتابی را طی کند تا مردم بتوانند حاصل این تلاش را به خوبی لمس نمایند.
وی اظهار داشت: با تلاش های کادر بهداشت و درمان و حضور پررنگ و جدی دستگاه های اجرایی مرتبط در بحث مدیریت بیماری کرونا، استان در باب واکسیناسیون در کشور پیشتاز است .
به گفته وی؛ با تلاش های صورت گرفته ۳۲ درصد مردم استان واکسینه شده اند در حالی که در سطح کشور، این رقم ۲۷ درصد است، لذا در انجام واکسیناسیون، خراسان جنوبی ۵ درصد از میانگین کشوری جلوتر می باشد .
استاندار خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در۶ مرکز تجمیعی(۳مرکز در بیرجند و ۳ مرکز در شهرستان های فردوس ، طبس و قاینات) و ۸۰ مرکز جامع سلامت استان صورت می پذیرد.
ملانوری ادامه داد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات ، نهادهای عمومی ، مراکز تجاری و بخش خصوصی استان حدود ۱۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری است و این مهم باعث شده نرخ رشد بیماری و میزان مرگ و میر استان از میانگین کشوری پایین تر باشد.
وی با تأکید بر این که اتفاقات خوبی در استان افتاده، گفت: پروژه های عمرانی( توسعه راه ها، راه آهن و...) به سرعت در حال انجام می باشد و در تأمین اعتبارات این پروژه ها نیز رشد خوبی رقم خورده است .
استاندار با اشاره به این که نهضت گلخانه ای بیش از ۳۰ درصد پیشرفت دارد، تصریح نمود: به خاطر خشکسالی های اخیر، در حوزه توسعه کشت های گلخانه ای به سمت کشت علوفه هیدروپونیک حرکت می کنیم.
ملانوری ادامه داد: در این راستا، طی تفاهم نامه ای ۶ هکتار گلخانه، زیر کشت علوفه هیدرو پونیک می رود تا بتوانیم بخشی از نیاز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار رأس دام استان را تأمین نماییم.
وی تأکید کرد: این مهم با توجه به خشکسالی های اخیر، انقلابی در صنعت تأمین علوفه و نهاده هلای دامی استان خواهد بود.
استاندار خاطرنشان کرد: علیرغم اتفاقات اخیر در کشور افغانستان، با مدیریت صورت گرفته ضمن تأمین امنیت پایدار در منطقه، نه تنها مرز یک روز هم تعطیل نشد بلکه مبادلات مرزی افزایش یافت.
وی متذکر شد: در تلاشیم فعالیت در سه بازارچه مرزی دیگر استان نیز آغاز شود.
استاندار در ادامه از وضعیت فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند گفت و اظهار داشت: پاویون فرودگاه بیرجند قابل افتتاح است، اجرای پروژه ترمینال دوم رو به اتمام می باشد و پروازها نیز در حال افزایش است.
ملانوری افزود: در بحث راه آهن نیز مصوبات مورد نیاز از بانک و دولت اخذ گردیده، قطعه های دو و سه راه آهن فعال است و با تأمین مالی قطعه بیرجند – یونسی نیز شروع می شود.
استاندار به بحث انتقال آب خلیج فارس به استان اشاره کرد و گفت: پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان شروع شده و در حال اجراست و طی چند سال آینده به بهره براری می رسد.
وی در پایان به موفقیت های اخیر استانداری در حوزه های فرهنگی اشاره کرد و گفت: استانداری در بحث اقامه نماز طی سه سال متوالی و در موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیز بر اساس ارزیابی های اخیر رتبه اول کشور را کسب کرده ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز