استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:

فرهنگ سرمایه گذاری گفتمان واحد حوزه سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی

۱۴۰۰/۰۶/۰۵ - ۰۹:۳۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۵۲۲۸
فرهنگ سرمایه گذاری گفتمان واحد حوزه سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی
استاندار خراسان جنوبی گفت: در حوزه سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی، نیازمند ادبیات ،گفتمان و فرهنگ واحد هستیم که به آن فرهنگ سرمایه گذاری می گویند.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری با بیان این مطلب در ستاد توسعه خاوران خاطرنشان کرد: فرهنگ یعنی خلق رویه و برنامه ای که با تکرار، تبدیل به عادت می شود و مردم دائماً آن را انجام می دهند و لذا به فرهنگ عمومی تبدیل می شود.
وی تصریح نمود: اصل کار ستاد توسعه خاوران حمایت از ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به استان و حل و فصل مشکلات مطرح شده درمسیر سرمایه گذاری واحدهای تولیدی است.
به گفته وی؛ در این راستا مقرر شده مباحث آب، برق، محیط زیست، منابع طبیعی و... ظرف یک هفته آینده در قرارگاه پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مطرح و تصمیمات جدی در این خصوص صورت پذیرد.
استاندار گفت: رصد مستمر تفاهم نامه از سوی دستگاه های مربوطه، مورد انتظار است و باید در دستورکار ویژه مدیران قرار گیرد.
ملانوری اظهار داشت: بخش هایی از اطلس سرمایه گذاری استان و شهرستان ها آماده است و باید تا یک ماه آینده تکمیل شود.
وی متذکر شد: ما به اطلس سرمایه گذاری نیاز داریم تا بدانیم در چه نقطه ای چه نوع فعالیتی را می توانیم انجام دهیم ضمن این که موضوعاتی که در اطلس قید می گردد، باید قابلیت اجرایی و تولیدی داشته باشد.
استاندار خاطرنشان کرد: استفاده از مطالعات و پژوهش های انجام شده در مسیر سرمایه گذاری اقتصادی، امری بسیار مهم و جدی است که باید مورد استفاده قرار گیرد و در این رابطه دبیرخانه باید مطالعات را دریافت کرده، بروزرسانی نماید و مورد استفاده قرار دهد.
ملانوری ادامه داد: ما باید در ستاد توسعه خاوران بر اساس اولویت ها و هدف گذاری های صورت گرفته حرکت نماییم تا در این مسیر از موازی کاری و آزمون و خطاهای مجدد جلوگیری کنیم.
وی تأکید کرد: این ستاد تشکیل شده تا با حرکت بر محور شعار سال، تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها و نیز اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی که بهترین نسخه برای درمان دردهای اقتصادی و اشتغال کشور است ، بروکراسی های اداری را بشکند .
به گفته وی؛ ستاد توسعه خاوران به منظور بهره گیری از خرد جمعی تشکیل شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز