استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:

خراسان جنوبی رتبه برتر کشور در میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک

۱۴۰۰/۰۶/۰۷ - ۱۰:۴۶:۳۶
کد خبر: ۱۲۲۶۱۷۸
خراسان جنوبی رتبه برتر کشور در میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک
استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس گزارش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، خراسان جنوبی در رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، رتبه برتری کشوری را در اختیار دارد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری با بیان این مطلب در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: لازم است رسانه ها با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه نسبت به اقناع افکار عمومی و  ارتقاء شرایط بازهم اقدام نمایند.  
وی افزود: با توجه به ارادت مردم استان به سید و سالار شهیدان و شهدای دشت  کربلا ، مراسم عزاداری می تواند با رعایت کامل  پروتکل های بهداشتی در مساجد، تکایا، حسینیه ها و منازل تا پایان ماه صفر  انجام شود.
استاندار گفت: واکسیناسیون در استان با روند خوبی در حال انجام است و تا الان ۳۴.۲ درصد مردم بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده اند و این در حالی است که آمار واکسینه شده در سطح کشور  ۲۹.۲ می باشد که رشد بیش از ۵ درصد را نشان می دهد.
ملانوری تصریح نمود: با پیگیری ما ،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی تا الان سهمیه خوبی جهت انجام واکسیناسیون در اختیار استان قرار گرفته ،که باید تداوم یابد ضمن آنکه درصد قابل توجهی از شهروندان بالای ۵۰ سال استان واکسینه شده اند.
وی با تقدیر از سپاه انصار الرضاء (ع) و نیروی مقاومت بسیج در خصوص استمرار طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: طرح شهید سلیمانی از ابتدای شروع در استان توانسته  اقدامات خوبی را در زمینه بیماریابی،تست،مراقبت و حمایت ها  در محله به محله و نقطه به نقطه در مناطق و شهرستان ها انجام دهد لذا همکاری نیروی مقاومت بسیج و دانشگاه علوم پزشکی باید در این زمینه توسعه پیدا کند.
به گفته وی؛ کمک های مؤمنانه به بخش های آسیب پذیر نیز  به خوبی در استان انجام شده است.
استاندار با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی نیز گفت: منع ترددها در دو هفته اخیر با تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی در خط مقدم اجرای کار و با همکاری اثر بخش فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها به خوبی انجام پذیرفت.
ملانوری با تقدیر از رسانه های استان جهت پوشش مطلوب  اخبار مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت : رسانه ها در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته اند که تلاش های آنها  باید با قوت ادامه یابد.
وی افزود: فرمانداران به عنوان فرماندهان  جبهه مقابله با بیماری کرونا در شهرستان ها هستند لذا مسئولیت مهمی در این زمینه بر دوش دارند.
به گفته وی؛ محدودیت های اعمال شده عمومی دیشب به پایان رسیده اما محدودیت های منع تردد شبانه همچنان بر قوت خود پابرجاست.
استاندار در خصوص فعالیت واحدهای صنفی و خدماتی نیز گفت: فعالیت واحدهای صنفی و خدماتی مثل تالارها ،استخرها باشگاه ها و مکان هایی که محل تجمع هستند ، تعطیل می باشد و رستوران ها فقط می توانند از طریق بیرون بر فعالیت نمایند.
ملانوری ادامه داد: این دستورالعمل همه رستوران ها را شامل می شود، چه رستوران هایی که از اداره کل صنعت، معدن و تجارت مجوز دارند و چه آن تعداد که از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز دارند و در این زمینه دستگاه‌های متولی باید نظارت نمایند.
وی خاطرنشان کرد: نحوه فعالیت واحدهای صنفی بر اساس  مصوبات قبلی استمرار می یاید،یعنی واحدهای صنفی محدود نمی شوند ولی با کسانی که پروتکل شکنی می کنند،  برخورد می شود.
استاندار گفت: باید با کسانی که اقلام دارویی و بهداشتی تقلبی و غیر استاندارد تولید و توزیع می کنند، با همکاری دستگاه قضایی و تعزیرات برخورد جدی شود.
ملانوری افزود: کسانی که در معادن فعال هستند باید واکسینه شوند و اداره کل صنعت،معدن و تجارت باید ظرف هفته جاری نسبت به شناسایی کارگران معدن مشمول اقدام نموده و با برگزاری جلسه با دانشگاه نسبت به واکسیناسیون این گروه اقدام نماید.
به گفته وی؛ این طرح شامل  کارگران غیر  بومی ،کادر اداری و معادن روباز نمی شود.
وی ادامه داد: زندانیانی که نمی توانند به مرخصی بروند نیز باید واکسینه  شوند.
استاندار به مراسم پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: در این زمینه  قرار است در جلسه آینده ستاد ملی  کرونا تصمیم گیری شود.
ملانوری با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس، اظهار داشت : راه اندازی مدارس در سال تحصیلی جدید در ستاد ملی کرونا  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت ولی هنوز تصمیم قطعی در این زمینه اتخاذ نشده است.
وی ادامه داد: به دستور رئیس جمهور محترم، مدارس در صورتی بازگشایی می شوند که دانش آموزان ، معلمین، کادر اداری مدارس، راننده های سرویس مدارس ،والدین و اعضای خانواده و  کلیه کسانی که با دانش آموزان مرتبط هستند واکسینه شوند.
به گفته وی؛ تعطیلی مدارس در مهرماه قطعی است.
استاندار در پایان متذکر شد: ما باید سبک زندگیمان را تغییر دهیم زیرا  شاید کرونا تا دو یا سه سال آینده یا بیشتر میهمان ناخوانده بشر باشد.
ملانوری تأکید کرد: باید امور شخصی،اداری، مدیریتی و اجرایی خود را بر اساس شرایط موجود تغییر دهیم تا ضمن رعایت کامل  پروتکل ها، مسائل و امورات خود را با قدرت انجام دهیم.

 

نظر شما