سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک:

گروه‌های سنی بدون هیچ گونه نگرانی برای دریافت واکسن مراجعه کنند

۱۴۰۰/۰۶/۱۵ - ۱۱:۲۷:۰۴
کد خبر: ۱۲۲۹۷۶۷
گروه‌های سنی بدون هیچ گونه نگرانی برای دریافت واکسن  مراجعه کنند
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مهار و کنترل بیماری کووید ۱۹، نیازمند ایمن شدن بیش از ۷۰ درصد مردم است که این امر، ضرورت سرعت بخشیدن به واکسیناسیون عمومی در جامعه را گوشزد می‌کند.

به گزارش برنا از اراک ،  یاسر قربانی افزود: انتظار می‌رود گروه‌های سنی که بر اساس اولویت بندی ستاد ملی کرونا برای تزریق واکسن فراخوان می‌شوند، به منظور افزایش ایمنی جمعی درسطح جامعه، بدون هیچ گونه نگرانی مراجعه کنند.
 وی تاکید کرد: واکسیناسیون گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ آغاز شده و در روزهای آتی گروه‌های سنی جوان تر و افرادی که در جامعه و همچنین بازار کار، حضور فعال‌تری دارند، واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: با این روند انتظار می‌رود مراکز واکسیناسیون ازدحام بیشتری داشته باشند بنابراین تعداد مراکز تزریق واکسن افزایش می‌یابد و کادر سلامت به صورت شبانه‌روزی در سه نوبت آماده ارائه خدمت به مردم است.
قربانی با بیان اینکه دز دوم واکسن سینوفارم، آسترازنکا و کووبرکت در مراکز انجام می‌شود، گفت: انتظار می‌رود مردم به شایعات فضای مجازی در خصوص عدم دریافت واکسن به هیچ عنوان توجه نکنند چرا که این اقدامات با اهداف خاصی دنبال می‌شود.
 وی تصریح کرد: اکنون با تزریق واکسن به افراد بالای ۶۰ سال، شاهد کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر در این جامعه هدف هستیم.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان داشت: اکنون در کشورهای اروپایی با توجه به انجام واکسیناسیون عمومی مردم، شاهد حضور مردم در اجتماعات و روال عادی زندگی آنها هستیم که انتظار می‌رود جامعه هدف نسبت به تزریق واکسن کرونا در موعد زمانی مشخص شده مراجعه کنند تا با انجام واکسیناسیون عمومی بتوانیم ایمنی را در جامعه ایجاد کنیم.
قربانی ادامه داد: اکنون واکسن سینوفارم تحویل و در سطح استان توزیع شده و تا پایان هفته نیز چند محموله واکسن مختلف در اختیار استان قرار می‌گیرد 
وی با اشاره به اینکه اکنون انجام واکسیناسیون با سرعت بسیار بالا در حال انجام است، افزود: شش مرکز در سطح شهر اراک فعال است و در سطح شهرستان‌ها نیز مراکزی در فضای باز برای انجام واکسیناسیون پیش بینی شده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: استقبال گروه سنی ۵۰ تا ۵۵ مورد انتظار نبود و به صورت تقریبی ۴۰ درصد جامعه هدف نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند که انتظار می‌رود در راستای مقابله و کنترل بیماری کووید ۱۹ شهروندان تعامل و هماهنگی لازم را با کادر بهداشت و درمان داشته باشند.
 قربانی گفت: مراکز تزریق واکسن سطح شهر اراک، مصلی بیت المقدس، سالن شهید ساکی در خیابان دانشگاه، سالن یادگار امام در شهرک رضوی(گردو)، سالن مدیریت بحران در خیابان قائم مقام ،مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی (سپاه روح الله) واقع در خیابان امام و سالن دانشگاه آزاد واقع در خیابان دانشگاه (داخل محوطه دانشگاه قنات ناصری) آماده میزبانی از جامعه هدف است. 

وی ضمن اعلام اینکه مرکز واکسیناسیون مصلی بیت‌المقدس در دو نوبت صبح ( ۸ الی۱۳:۳۰ ) و عصر ( ۱۶ الی ۲۰) دایر است، گفت: تمامی افرادی که نوبت دوم تزریق واکسن آنها فرا رسیده است با در دسترس داشتن کارت واکسیناسیون ‌و کارت ملی به مراکز تزریق واکسن‌ مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز