معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی:

پیاده‌روی اربعین امسال برگزار نمی‌شود

۱۴۰۰/۰۶/۱۶ - ۱۱:۵۶:۴۱
کد خبر: ۱۲۳۰۲۴۶
پیاده‌روی اربعین امسال برگزار نمی‌شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی از سوی شهروندان ایرانی و سوگواران امام سوم شیعیان امسال به‌دلیل شیوع بالای ویروس کرونا در کشور عراق برگزار نمی‌شود.

به گزارش برنا از اراک ، بهروز اکرمی در نشست ستاد اربعین استان مرکزی، افزود: بر اساس مذاکرات انجام شده با کشور عراق ؛ ۳۰ هزار نفر شامل افرادی که ۲ دز واکسن را تزریق کرده‌ و بیماری زمینه‌ای نیز نداشته باشند تنها به‌صورت هوایی برای شرکت در آئین‌های عزاداری  اربعین مجاز به مسافرت به این کشور هستند.

وی ادامه داد: سفر زمینی در اربعین امسال برای تمامی زائران ابا عبدالله الحسین حذف شده و تنها موکب‌داران و کمیته‌های ستاد اربعین امسال می‌توانند به‌صورت هوایی به کشور عراق سفر کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: در خصوص برگزاری آیین‌های اربعین هفته آینده از سوی ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری می‌شود و این تصمیمات در نشست ستاد کرونا و اربعین استان اعلام می‌شود.

اکرمی گفت: با توجه به اینکه هزینه سفر هوایی برای موکب‌داران بسیار سنگین است و مقرر شده هیچ‌گونه کالایی از کشور منتقل نشود و پیشنهاداتی برای انتقال کالا مورد نیاز موکب‌داران استان مرکزی به ستاد ملی ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه امسال پیاده‌روی زایران حسینی در اربعین وجود ندارد نیاز است موکب‌داران از ثبت‌نام افراد برای پیاده‌روی در این روزها خودداری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: نیاز است تمهیدات لازم از سوی سپاه روح الله و نیروی انتظامی استان با همکاری ستاد اربعین برای جلوگیری از سفر افراد به مرزها و ایجاد تجمع در مرزها اندیشیده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز