کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ:

چه کسانی مسئولیت کودکان دوچرخه سوار در سوانح رانندگی برعهده دارند؟

۱۴۰۰/۰۶/۱۶ - ۱۴:۳۹:۵۶
کد خبر: ۱۲۳۰۳۹۹
چه کسانی مسئولیت کودکان دوچرخه سوار در سوانح رانندگی برعهده دارند؟
سرهنگ جوانبخت با تاکید بر اینکه ترمزها نقش اساسی در رانندگی با دوچرخه را دارند و استفاده از نوری که دوچرخه سوار را تا فاصله 150 متری ببیند لازم است، گفت: والدین مسئولیت کودکان دوچرخه سوار را در رانندگی برعهده دارند.

به گزارش برنا؛ صبح امروز سرهنگ جوانبخت، کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تجهیزات دوچرخه سواری در حین تردد در سطح شهر توضیح داد .

او عنوان کرد: دوچرخه سواران برای آنکه در سطح شهر تردد داشته باشند برابر آیین نامه حتما باید تجهیزاتی از قبیل چراغ زرد یا سفید رنگ در جلوی دوچرخه نصب  و استفاده نمایند .که تا فاصله 15 متری را در شب ها بتواند روشن  نماید و افراد بتوانند شما را ببینند  .

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران ادامه داد: از دیگر تجهیزاتی  که دوچرخه سواران می بایست استفاده نمایند چراغ با نور قرمز در عقب دوچرخه حتما باید نصب باشد که شب ها در فاصله 150 متری آن دوچرخه سوار رو دیگران ببینند و از حضور دوچرخه سوار آگاه باشند.

او افزود : حتما شبرنگ و نورتاب زرد یا سفید رنگ در جلوی دوچرخه و یک شبرنگ و یا نورتاب قرمز رنگ در عقب دوچرخه نصب باشد .

این مقام انتظامی اشاره کرد :  حتمتا حتما دوچرخه باید دارای یک زنگ و یا بوق باشد که در مواقع لازم دوچرخه سوار بتواند از ان بدرستی استفاده نماید .

سرهنگ جوانبخت بیان داشت : یادمان باشد که ترمز های دوچرخه نیز بسیار حائز اهمیت هستند که دوچرخه حتما می بایست از ترمز های قوی  و مناسبی برخوردار باشد .

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه  اگر کودکی با دوچرخه که بر آن سوار است تصادف کند مقصر کیست گفت: ما به عنوان کارشناس که در صحنه حاضر می شویم فردی را که به عنوان مقصر در تصادف است و آن تخلف اصلی را مرتکب شده مقصر میدانیم و صرف نظر از اینکه فرد دوچرخه سوار مقصر در تصادف باشد در هر رنج سنی که باشد ما وی را مقصر در تصادفات می دانیم و تشخیص می دهیم و اگر کودک باشد با توجه به اینکه سن قانونی نرسیده باشد به تبع اولیای وی باید مسئولیت آنرا بر عهده بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز