وعده وزیر راه و شهرسازی؛

دغدغه مسکن مردم با ساخت یک میلیون خانه در سال رفع می شود

۱۴۰۰/۰۶/۲۰ - ۰۸:۲۸:۳۷
کد خبر: ۱۲۳۱۷۰۷
دغدغه مسکن مردم با ساخت یک میلیون خانه در سال رفع می شود
وزیر راه و شهرسازی گفت: با ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور، مردم دغدغه‌ای در خصوص تأمین مسکن نخواهند داشت.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه دیدار رئیس جمهور با مردم طبس در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) در پاسخ به ذغدغه و درخواست آنان برای ساخت و تأمین مسکن گفت: همه افرادی که مسکن اولی هستند و بند ج آن‌ها قرمز نشده ، نسبت به ثبت‌نام در سامانه مربوطه اقدام کنند.

قاسمی افزود: در شهر طبس ۲ قطعه جدید برای الحاق به شهر تعیین شده و به دنبال الحاق قطعات دیگری هم هستیم.

وی گفت: برخی مردم اذعان دارند که بعضی شرکت‌ها در وسط شهر طبس زمین‌های خوبی را گرفتند که ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم و علت را بررسی خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حوزه مسکن برنامه ما این است که سالی یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود و تلاش ما این است که مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد از طریق دلالی تأمین نشود و از طریق خرید مستقیم از کارخانه باشد تا واحد‌ها با کمترین قیمت به‌دست مردم برسد.

قاسمی گفت: ساخت برخی واحد‌ها را خود مردم و برخی را بنیاد مسکن بر عهده می‌گیرد تا کار‌ها به سرعت پیش برود.

وی افزود: با قانون جدید جهش و رونق مسکن که توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شده زمین، وام و کمک‌های خوبی به مردم ارائه خواهد شد تا صاحب خانه شوند.


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در شهر طبس مشکل زمین نداریم ، گفت: طرح‌های خوبی به شهر الحاق خواهد شد تا به همه مردم زمین برسد و این کار هم سریع انجام خواهد شد.

قاسمی افزود: نگاه ما این است که مردم راحت زندگی کنند و نگرانی در خصوص مسکن خود نداشته باشند.

وی پس از دیدار رئیس جمهور با مردم طبس در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع)، دقایقی در جمع مردم قرار گرفت و به مشکلات آنان گوش داد.

تسریع در روند واگذاری زمین برای طرح‌های سرمایه‌گذاری ، استخدام نیرو‌های بومی در معادن شهرستان طبس، تسریع در واکسن کارگران معادن ، افزایش اجاره‌بها در طبس ، کاهش درصد سود تسهیلات مسکن از مشکلات و درخواست‌های مطرح شده از سوی مردم شهر طبس بود.

قاسمی وزیر راه و شهرسازی همچنین از سایت مسکن ملی شهر طبس بازدید کرد و در نشستی در سالن جلسات شهدای فرودگاه طبس، مشکلات طرح مسکن ملی شهرستان طبس را مورد بررسی قرار داد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز