استاندار مرکزی:

عملیات اجرایی هشت هزار و ۱۰۰ واحد مسکن در اراک کلید می خورد

۱۴۰۰/۰۶/۲۱ - ۱۳:۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۳۲۴۲۵
عملیات اجرایی هشت هزار و ۱۰۰ واحد مسکن در اراک کلید می خورد
استاندار مرکزی گفت: عملیات اجرایی هشت هزار و ۱۰۰ واحد اقدام ملی مسکن در اراک هفته آتی با حضور مقامات کشوری کلید می‌خورد.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در نشست شورای مسکن استان مرکزی افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح بزرگ ملی متمرکز، با سیاست‌های دولت جدید در راستای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال هماهنگ است که امید می‌رود که  این مهم تحقق یابد.
وی تاکید کرد: قرارداد ساخت این واحدهای مسکونی منعقد شده و انتظار می‌رود در مدت ۳۰ ماه آتی بهره‌برداری و تحویل متقاضی شود.
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت:عرصه برای ساخت این واحدهای مسکونی در استان شناسایی شده و در صورت نیاز امید است با تامین زیرساخت های لازم طرح مشابه‌ای در  استان اجرایی شود.
آقازاده ضمن تقدیر از تعامل دستگاه‌های اجرایی ذیربط در راستای ساخت طرح اقدام ملی مسکن در استان گفت: ساخت ۱۸ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف استان آغاز شده و در خصوص تامین زمین و ایجاد مسکن برای محرومان در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر مشکلی وجود ندارد.
وی بیان کرد: سه هزار و ۵۰۰ متقاضی از سال گذشته در سامانه نسبت به ثبت‌نام خود در طرح اقدام ملی مسکن اقدام کردند که نیاز است در دو هفته آتی ۶۶۰ میلیون ریال واریز کنند و متقاضیانی که وجه واریز نکنند به منزله انصراف  تلقی شده و جایگزین معرفی می‌شود.
با بیان اینکه اکنون مشکلی برای تامین زمین و ساخت مسکن در ساوه وجود ندارد، افزود:  ساوه و زرندیه به‌دلیل صنعتی بودن و نزدیکی به پایتخت و وجود هزاران نیروی کار، باید برنامه قوی در زمینه تامین مسکن داشته باشند و  انتظار می‌رود دبیرخانه شورای مسکن در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد و زیرساخت های لازم برای ثبت نام متقاضیان فراهم شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: در شهرستان ساوه برخی ارگان‌های بخش خصوصی و واحدهای تولیدی متقاضی تامین مسکن برای نیروی کار خود هستند که باید ساز و کارهای لازم در این راستا فراهم شود.
آقازاده خاطرنشان کرد: موانع عملیاتی در زمینه اجرای طرح اقدام ملی مسکن باید در اسرع وقت رفع شود تا بتوان گام‌های موثری در راستای خانه‌دار شدن شهروندان فاقد مسکن برداشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز