در شانزدهمین جلسه ستاد توسعه خاوران رقم خورد:

امضای دو تفاهم نامه با حجم سرمایه گذاری ۲۳۷۰ میلیارد ریال

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ - ۱۲:۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۲۳۲۸۵۶
امضای دو تفاهم نامه با حجم سرمایه گذاری ۲۳۷۰ میلیارد ریال
مهمترین تکلیف و وظیفه ستاد توسعه خاوران، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و تسهیل شرایط برای حضورش در استان است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، ملانوری با بیان این مطلب در شانزدهمین جلسه ستاد توسعه خاوران خاطرنشان کرد: ما قدر سرمایه گذار بخش خصوصی را می دانیم و برای حضور و فعالیتش در استان، لحظه شماری می کنیم.
وی تأکید کرد: مهمترین تکلیف و وظیفه ستاد توسعه خاوران، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و تسهیل شرایط برای حضورش در استان است.
استاندار در بخش تحلیل و بررسی سند آمایش استان گفت: این سند، دستورالعمل کاری ما در برنامه ریزی ها و اقدامات است لذا باید با تطبیق اطلاعات علمی و داده های دستگاه ها، تبدیل به راهکاری شود که به عنوان نقشه راه در دستور کار ما قرار گیرد.
ملانوری ادامه داد: سند آمایش سرزمینی استان قبلاً بر اساس افق ۱۴۱۵ تهیه شده اما بر اساس اعلام نظر دولت می بایست به ۱۴۲۴ تبدیل شود.
به گفته وی؛ سند موجود استان ضعف هایی دارد که در این جلسه مورد تحلیل قرار گرفت و مقرر شد کلیه دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها، سند را مطالعه کرده و نقطه نظرات اصلاحی خود را ارائه نمایند تا سند محکمی برای توسعه استان در افق ۱۴۲۴ تدوین کنیم.
به گفته وی؛ کلیه جانمایی ها و نقطه گذاری فرصت ها در اطلس سرمایه گذاری شهرستان ها، باید برپایه داده های سند آمایش سرزمینی استان صورت گیرد.

استاندار با اشاره به طرح های حمایتی و خدماتی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سطح استان تصریح نمود: موضوع مورد بحث در جلسه امروز، اقدامات و برنامه های ستاد اجرایی برای سال ۱۴۰۰ است.
ملانوری ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، میزان تسهیلات تعیین شده برای حمایت از طرح های اشتغالزای کوچک را ۵۰ میلیون تومان و برای طرح های متوسط و بزرگ تا سقف ۱۰ میلیارد تومان تعیین کرده که با کارمزد ۱۰ درصد و ۱۸ درصد پرداخت می شود.
به گفته وی؛ طرح های اشتغالزای پربازده و با توجیه اقتصادی از تخفیف ۴ درصدی در کارمزد تسهیلات نیز برخوردار می شوند.
وی متذکر شد: بر اساس مباحث مطرح شده در این جلسه، مقرر شد با ارائه طرح های قابل سرمایه گذاری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در قالب مشارکت، پرداخت تسهیلات یا سرمایه گذاری کامل ، نسبت به عملیاتی کردن این طرح ها اقدام نماید.
استاندار با تأکید بر وضعیت استان به لحاظ ذخایر غنی گیاهان دارویی، گفت: موضوع تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی از طرح های اولویت دار استان و بسیار مهم است.
ملانوری اظهار داشت: با توجه به تعدد و تنوع گونه های گیاهان دارویی در استان، تکمیل این زنجیره به ایجاد ارزش افزوده در این محصول خواهد انجامید.
شایان ذکر است؛ در این جلسه که با محوریت تبیین مأموریت ها، چشم انداز و ابعاد سند راهبردی آمایش، ارائه گزارش طرح ها و پروژه های اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در استان و ارائه گزارش عملکرد ستاد توسعه شهرستان بشرویه انجام شد، دو تفاهم نامه سرمایه گذاری ایجاد و راه اندازی کارخانه تولید شیرخشک در سربیشه و ایجاد و راه اندازی واحد فرآوری انواع بذر در بشرویه به میزان ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال نیز مبادله گشت.

همچنین در شانزدهمین جلسه ستاد توسعه خاوران هجدهمین و نوزدهمین تفاهم نامه های سرمایه گذاری هم به امضا رسید.
در قالب این دو تفاهم نامه که بین استاندار و دو سرمایه گذار بخش خصوصی مبادله شد، دو واحد تولیدی در شهرستان های سربیشه و بشرویه احداث می شود.
اجرای این دو واحد تولیدی برای هزار و ۶۸ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.
تاریخ اجرای دو طرح ایجاد و راه اندازی کارخانه تولید شیرخشک در سربیشه و واحد فرآوری انواع بذر در بشرویه از همین شهریورماه ۱۴۰۰ می باشد

 

نظر شما