رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی:

سهم صنعت گردشگری از منابع صندوق توسعه ملی ناچیز است

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۱۳:۰۱:۰۷
کد خبر: ۱۲۳۳۴۲۲
رئیس مجمع نمایندگان استان سهم صنعت گردشگری از منابع صندوق توسعه ملی را ناچیز دانست.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، حجت الاسلام نصیرایی با بیان این مطلب در دیدار با آقای ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ضمن تشریح ظرفیت‌های گردشگری شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان از آقای ضرغامی دعوت کرد تا با سفر به این منطقه از نزدیک با قابلیت‌های آن آشنا شود.
نماینده مردم شهرستا‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان همچنین با اشاره به گردشگری مذهبی، بوم گردی و میراث فرهنگی منطقه، رونق این صنعت را در گرو توجه و رفع موانع فعالان این صنعت برشمرد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین به مشکلات استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اشاره کرد و افزود: بخش عمده‌ای از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار صنعت قرار می‌گیرد و بخش گردشگری بهره کمتری از تسهیلات حمایتی این صندوق می‌برد.
وی از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خواست تا تفکیک منابع صندوق توسعه ملی را برای بخش گردشگری پیگیری کند.
حجت الاسلام نصیرایی گفت: کرونا باعث شد فعالان صنعت گردشگری استان در بازپرداخت وام‌های دریافتی از این صندوق دچار مشکل شوند و لازم است برای تمدید دوره مشارکت، افزایش دوره بازپرداخت و پلکانی شدن مبلغ اقساط پیگیری‌های لازم انجام شود.
وی همچنین نامه‌هایی برای تامین اعتبار مرمت، بازسازی و ساماندهی کاروانسرا‌های تاریخی، ایجاد و تجهیز کارگاه‌های آموزش صنایع دستی در  شهرستانهای حوزه انتخابیه، احیای پایگاه ملی علمی و پژوهشی در شهرستان بشرویه،تامین اعتبار تکمیل و بهره برداری از بازارچه های صنایع دستی فردوس، طبس و سرایان و بودجه برای تکمیل رصدخانه سه قلعه و فردوس ارائه کرد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز