پیرو سفر اخیر ریاست جمهور به خراسان جنوبی؛

بررسی و تسریع زیرساخت‌های طرح اقدام ملی مسکن در طبس

۱۴۰۰/۰۶/۲۵ - ۲۰:۳۲:۱۹
کد خبر: ۱۲۳۴۴۲۰
پیرو سفر اخیر رئیس جمهور و بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح اقدام ملی مسکن، بررسی و تسریع زیرساخت‌های طرح اقدام ملی مسکن در طبس در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، صبح امروز برای اجرایی شدن مصوبات سفر ریاست جمهوری در تاریخ ۱۹ شهریورماه به شهرستان طبس و بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح اقدام ملی مسکن، جلسه‌ای با حضور تعدادی از مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی به منظور بررسی و تسریع زیرساخت‌های طرح اقدام ملی مسکن در طبس برگزار شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در مجموع در کل استان حدود ۱۴ هزار نفر ثبت نام داشتیم و افراد واجد شرایط ۵۹۸۰ نفر بوده اند که با پیگیری‌های صورت گرفته برای همه واجدین شرایط ازجمله شهر طبس زمین تامین و در اختیار قرار دادیم.

 

داعی افزود: از این تعداد حدود ۳ هزار واحد وارد مرحله اجرایی از صدور پروانه تا اجرای فونداسیون، اسکلت، سفت کاری ونازک کاری شده اند که بدلیل اینکه عملیات ساخت برعهده خودمتقاضیان است پیشرفت کار در شهر‌های استان متفاوت است.

وی گفت: در طبس تعداد ۲۶۳۰ نفر متقاضی مسکن ملی ثبت نام کرده اندکه ۱۸۴۳ نفر تایید صلاحیت شده‌اند و مبلغ ۷۴ میلیارد تومان به حساب مربوطه در بانک مسکن واریز و ۳۴۲ واحد به بانک معرفی و ۵۹۹ واحد نیز عملیات اجرایی را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: هزینه آماده‌سازی در سایت ۷۹ هکتاری و ۵٠ هکتاری یکسان است و همان مبلغ قبلی از متقاضیان دریافت خواهد شد و تمامی جلسات هماهنگی برای انعقاد قرارداد آماده‌سازی سایت ۷۹ هکتاری مسکن ملی با شهرداری طبس انجام شده و هیچ گونه تعللی در این زمینه پذیرفته نیست و این تاخیر در آغاز عملیات باعث سردرگمی مردم خواهد بود.

در این جلسه مقرر شد قرارداد آماده سازی سایت ۷۹ هکتاری طبس بین شهرداری بعنوان پیمانکار و دستگاه متولی تا روز شنبه ۲۷ شهریورماه منعقد و عملیات اجرایی آماده‌سازی سایت آغاز شود تا تاخیری در کار ایجاد نشود.

 

نظر شما