استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

ضرورت شتاب بخشیدن به روند تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۲۰:۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۲۳۶۷۸۵
ضرورت شتاب بخشیدن به روند تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس
استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت شتاب بخشیدن به روند تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس تأکید کرد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری با بیان این مطلب در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: باید فعالیت هایی که در حوزه حفظ آثار و نشر دفاع مقدس در حال انجام است را با گام های بلندتری برداریم تا در آینده همچون صدر اسلام گرفتار ابهامات، چندگانگی ها و دوگانگی ها نشویم.
ملانوری افزود: امنیت ،آسایش ،پیشرفت و رفاه امروز را مدیون دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدا و جامعه ایثارگری هستیم و همانطور که پیامبر اعظم (ص) در حدیثی قدسی فرموده اند: شهادت بیمه نامه اسلام است، این بیمه نامه در دوره های مختلف تمدید و امروز به دست ما رسیده و مکتب و جامعه ما را بیمه کرده است.
استاندار با اشاره به این که در سال های گذشته، اعتبارات در قالب طرح های پژوهشی به موضوع تدوین دانشنامه استانی تعلق می گرفت، متذکر شد: با توجه به محدودیت اعتبارات، امسال در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شد از بخش کارهای فرهنگی و آموزشی مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان در بازه زمانی سه ساله و به صورت سالی ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت گردد.
ملانوری ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ساز و کار تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار امسال را شده از بودجه اعتبارات ضروری شخص استاندار تأمین نماید تا این پروژه هرچه زودتر به نتیجه برسد.
وی تصریح نمود: براساس اساسنامه، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس باید هر فصل یکبار تشکیل شود که از اول امسال تا الان سه بار تشکیل جلسه داده است.
به گفته وی؛ در فصل آینده، همکاران شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس باید گزارشی از روند پیشرفت مباحث مرتبط ارائه نمایند.
استاندار در خصوص همراهی دستگاه ها با تدوین دانشنامه دفاع مقدس نیز گفت: در تمامی دستگاه ها باید با مدیریت مدیرکل مربوطه، تیم عملیاتی تشکیل شود تا اسناد ، اطلاعات و محتوای لازم را در قالب فرمت در نظر گرفته شده تحویل دهند تا کار با سرعت بیشتری پیش رود.
به گفته وی؛ در این راه می توان از ظرفیت نیروهایی که در ایام بیماری کرونا دورکار شده اند نیز استفاده کرد.
استاندار خاطر نشان کرد: در موضوع باغ موزه، مشکل زمین و نقشه ها مرتفع شده اما در گام بعدی باید با بسیج ظرفیت همه دستگاه های مرتبط کاری جهادی شکل بگیرد تا محوطه سازی ها و خاک برداری ها انجام شود.
ملانوری با اشاره به این که در این موضوع برخی از دستگاه ها همراهی هایی داشته اند ، ادامه داد: باید سایر دستگاه ها نیز با قدرت بیشتری به این موضوع ورود کنند.
وی تصریح نمود: در این راه از ظرفیت فرمانداران نیز باید استفاده شود زیرا این باغ موزه متعلق به همه استان است و با مشارکت و همراهی منسجم دستگاه های اجرایی می توان گام بلندی در راه ساخت این مجموعه ارزشمند برداشت.
به گفته وی؛این مهم با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری پیگیری خواهد شد.
شایان ذکر است: شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با محوریت بررسی روند پیشرفت تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز