با حضور سردار زهرایی

۸۲۰ مین رشته قنات در خراسان جنوبی افتتاح گردید

۱۴۰۰/۰۷/۰۱ - ۰۹:۳۲:۳۸
کد خبر: ۱۲۳۷۴۵۸
۸۲۰ مین رشته قنات در خراسان جنوبی افتتاح گردید
همزمان باآغاز هفته دفاع مقدس، ۸۲۰ مین رشته قنات خراسان جنوبی در روستای نوغاب پسکوه قاینات به بهره برداری رسید.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، عملکرد بسیج سازندگی استان در حوزه احیا و مرمت قنوات به ۱۱ سال میرسد و امروز ۸۲۰ اُمین رشته قنات در خراسان جنوبی در روستای نوغاب پسکوه با اعتبار ۵ میلیارد ریال و کمک خیرین دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با حضور رئیس بسیج سازندگی کشور افتتاح شد.

سردار زهرایی گفت: یک عملیات گسترده‌ای بین بسیج مستضعفین، سپاه‌های استانی و به نمایندگی بسیج سازندگی با مجموعه‌های دولت آغاز شده که آن را طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه نامگذاری کردند.

وی افزود: این طرح در روستا‌ها و محلات حاشیه شهر است و اولویت اول این طرح در روستا‌ها آب شرب و کشاورزی و اولویت دوم مسکن محرومان است.

رئیس بسیج سازندگی کشور بیان کرد: از یک میلیون مسکنی که دولت به مردم قول داده ۱۰۰ هزار مسکن را بسیج تقبل کرده کار‌ها را انجام دهد که تفاهنمامه‌ها و روال اداری در حال طی شدن است.

زهرایی در مورد آب روستا‌ها که اولویت اول طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه است، عنوان کرد: بنا به اقتضا و شرایط و بررسی‌های انجام شده مسئله اول ماندگاری مردم در روستا‌ها به لحاظ آب شرب و کشاورزی موضوع آب است.

وی افزود: خراسان جنوبی ۲۰ سال پیاپی درگیر خشکسالی بوده است و مسئله‌ای که هم مردم را به لحاظ کشاورزی، منابع طبیعی و دام به رنج و مشقت انداخته و برخی از دام‌ها تلف شدند.

رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به طرح ستاد احیای قنوات که با حضور رئیس جمهور در استان مطرح و آغاز شد، گفت: این اقدام از قبل در برنامه مشترک بسیج، سپاه و جهاد کشاورزی به نمایندگی از استانداری انجام شده است.

سردار زهرایی افزود: امروز ۸۲۰ اُمین قنات در خراسان جنوبی که کاری مشترک از بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی بوده را به طول ۲۲۱ کیلومتر افتتاح میکنیم و این یعنی هر پنج روز یک قنات افتتاح میشود که کار بی نظیری است.

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: ما تا مقوله محرومیت زدایی را مردم پایه نکنیم و اگر حضور حداکثری مردم و خیران در آن نباشد موفقیت‌ها تضمین شده نیست.

رئیس بسیج سازندگی کشور در مورد کمک‌های مردمی در بحث محرومیت زدایی، گفت: متوسط مشارکت مردم در کار‌های زیرساختی در کشور ۳۰ درصد است و در خراسان جنوبی از نظر مشارکت یدی سهم مردم بیش از ۴۵ درصد است چراکه پیوند‌های مردم در خراسان جنوبی و روستا‌ها بیشتر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز