استاندار خراسان جنوبی:

در کلاس های درس مهارت دفاع از خود را بیاموزیم

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۰:۲۱:۰۹
کد خبر: ۱۲۳۸۱۲۹
در کلاس های درس مهارت دفاع از خود را بیاموزیم
استاندار خراسان جنوبی گفت: در کلاس های درس مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه باید مهارت و علم دفاع از خود را بیاموزیم.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی، بازگشایی تدریجی مدارس و نواختن شدن زنگ مهر و مقاومت که در محل دبیرستان حضرت فاطمه زهرا(س) شهر بیرجند برگزار شد، خاطرنشان کرد: اگر انسان می خواهد در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد، باید هر آن چه می آموزد برای این باشد که از کیان خود و ارزش هایی که به آن باور دارد، دفاع نماید.
وی ادامه داد: روزی که جریان دفاع مقدس شکل گرفت، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، اساتید ، معلمین و همه اقشار و گروه های مردمی، همه چیز را رها کرده و به میدان رفتند تا آن چه را که در مکتب الهی، ائمه اطهار، امام(ره) و انقلاب آموخته بودند، در صحنه عمل اجرایی نمایند.
به گفته وی؛ این علم و فهم و شعور بود که آنها را بخه دفاع از کشور ترغیب کرد.
استاندار ، شروع سال تحصیلی را زمان آغاز یک حرکت فرهنگی، علمی و آموزشی در کشور عنوان کرد و گفت: آغاز سال تحصیلی، شروع جریان تعلیم و تربیت برای رسیدن به قله های شکوفایی و قرار گرفتن فرد در مسیر رشد و تعالی و کمال است.
ملانوری به آیه ای از قرآن کریم که به برابر نبودن افرادی که می دانند با آنها که نمی دانند، اشاره کرد و تصریح نمود: جامعه برای جدا شدن از صف جاهلان، باید خود را در مسیر علم آموزی و تعلیم و تربیت قرار دهد.
وی تأکید کرد: از طریق علم اندزی و فراگیری دانش است که فرد می تواند از آن چه خداوند در اختیارش قرار داده، در مسیر ترقی و پیشرفت بهره برداری کند.
استاندار با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ و توأم شدن شروع سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دوران ۸ ساله جنگ، دانشگاه بزرگی برای کشور و ملت ایران بود و درس های زیادی را برای ما به همراه داشت.
ملانوری از همزمان شدن ایام اربعین شهادت سرور و سالر شهیدان(ع) با هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی گفت و خاطرنشان کرد: این تلاقی مناسبت ها، جریان علم اندوزی، بصیرت و آگاهی را به ما یادآوری می کند و نشان می دهد که در قرن حاضر نیز علیرغم پیشرفت های بزرگی که رقم خورده اگر جامعه ای بینش و آگاهی لازم را نداشته باشد، در جهل مدرن غرق می شود.
وی با بیان این که همزمانی هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی، یادآور این موضوع است که دفاع هیچ وقت پایان پذیر نیست، گفت: جهاد و مبارزه در برابر جهل و نادانی که دشمنانی بسیار بزرگترند، هیچ وقت تمام نمی شود.
استاندار متذکر شد: در جنگ با دشمنی روبرو بودیم که او و سلاح های جنگی اش را در صحنه می دیدیم اما در جنگ نرم، روانی و تبلیغاتی دشمن که بسیار مهلک تر و شدیدتر نیز می باشد، ابزاری مشاهده نمی شود و خسارت های جدی به همراه دارد.
ملانوری ادامه داد: زخمی ها و خسارت دیدگان جنگ روانی و نرم، زمانی متوجه آسیب های وارده به خود می شوند که کار از کار گذشته و خسارت های وارده به آنها قابل جبران نیست.
وی با تأکید بر این که ایجاد آگاهی، علم و دانش نسبت به مسایل پیرامونی بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: همزمانی هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی به ما یادآوری می کند که دفاع همچنان باقی است و ما نباید هیچ گاه از حوزه دفاعی خارج شویم، بلکه لازم است هوشیارتر و داناتر از قبل، در صحنه حضور پیدا کنیم.
به گفته وی؛ آن چه امروز در این کلاس های درس می آموزیم، تداوم آموزه های عاشوراست، مکتبی که انسانیت، شرافت، آزادگی و کرامت انسانی را برای اشرف مخلوقات ترسیم نمود.
استاندار گفت: امروز در سایه امنیت خوبی که انقلاب به کشور هدیه کرده ، می آموزیم که مهارت پیدا کنیم و توانمند شویم تا در عصر حاضر در جریان جنگ نرم، برای آینده جامعه ای محکم، متخصص، آگاه و قوی باشیم.
ملانوری تأکید کرد: در سایه دانش و آگاهی ماست که ایران، انقلاب، اسلام و مکتب قوی است و می تواند از خود دفاع کند.
وی متذکر شد: همه این اقتدار و توانمندی کشور را مدیون ایثارگرانی هستیم که از زمان انقلاب تاکنون به دفاع از انقلاب، حریم وطن، حرم و سلامت پرداخته اند و باید تکریم شوند.

آیین نمادین آغاز سال تحصیلی، بازگشایی تدریجی مدارس و نواختن شدن زنگ مهر و مقاومت در محل دبیرستان حضرت فاطمه زهرا(س) شهر بیرجند برگزار شد.
اجرای برنامه صبحگاهی دانش آموزی و بازدید از کلاس های مجازی از جمله برنامه های این مراسم بود.
این مراسم با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان و فرماندار شهرستان بیرجند همراه بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز