وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد:

اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی خراسان جنوبی در راستای برنامه آمایش سرزمینی

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۱۱:۵۹:۴۷
کد خبر: ۱۲۴۸۳۵۱
اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی خراسان جنوبی در راستای برنامه آمایش سرزمینی
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی خراسان جنوبی، در راستای برنامه آمایش سرزمینی انجام می شود.

به گزارش برنا از خراسان جنوبی؛ فاطمی امین که به صورت ویدئوکنفرانسی در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی استان حضور یافته بود، با بیان این مطلب، به آغاز برنامه آمایش سرزمین از دو ماه گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در قالب این طرح، فرصت ‌های سرمایه‌گذاری تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها را شناسایی کرده و با احصای اولویت‌ها، برنامه‌ها را طراحی می کنیم.
وی ادامه داد: طرح بسیار بزرگ اکتشافی که امروز آغاز می‌ شود، ۱۵ هزار کیلومتر مربع از سطح استان خراسان جنوبی را مورد اکتشاف قرار می دهد.
وزیر صمت تأکید کرد: با اجرای این طرح، حجم ذخایر معدنی موجود در استان را شناسایی می کنیم و به این ترتیب مخاطرات سرمایه‌گذاران به شدت کم می شود.
فاطمی امین با تأکید بر این که خراسان جنوبی ذخایر بسیار خوبی در بخش معدن دارد، تصریح نمود: این پروژه تکمیل‌کننده اطلاعات پایه زمین‌ شناسی خواهد بود و به ما کمک می‌کند برنامه جدیدی را برای سرمایه‌گذاری در این استان پیش ببریم.
وی از همه همکاران خود در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی بابت آغاز این پروژه قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد: این کار با قدرت انجام شده و سرمنشأ بسیاری از اقدامات در استان باشد.
به گفته وی؛ اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی در خراسان جنوبی می‌تواند نوید بخش سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی این استان باشد.
شایان ذکر است: طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی براساس توافق ‌نامه سه‌جانبه معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان زمین ‌شناسی و اکتشافات معدنی و ایمیدرو در خراسان جنوبی اجرا می شود. براساس این توافق‌نامه، تأمین اعتبار طرح به عهده ایمیدرو، تهیه اطلاعات پایه، تکمیل چرخه ژئوفیزیک هوایی، شناسایی و پی‌جویی برعهده سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی و حمایت‌های لازم درخصوص برنامه‌ریزی و انجام تشریفات قانونی پیش از اجرای کار نیز برعهده معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز