سرپرست معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خبر داد: 

استان مرکزی قطب فعالیتهای فرهنگی سازمانهای مردم نهاد جوانان کشور می شود

۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۲۳:۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۲۵۰۲۱۹
استان مرکزی قطب فعالیتهای فرهنگی سازمانهای مردم نهاد جوانان کشور می شود
 با پیگیری های انجام شده و موافقت معاونت امور جوانان وزارت ورزش، استان مرکزی قطب فعالیتهای فرهنگی سازمانهای مردم نهاد جوانان کشور می شود.

 به گزارش برنا از اراک ، وحید یامین پور سرپرست این معاونت در سفر وزیر ورزش و جوانان به استان مرکزی در دیدار با سمن های استان گفت: جنس فرهنگی سازمان های مردم نهاد این نقطه از کشور یک موضوع اثبات شده است و به نظر می رسد استان ظرفیت قابل دفاعی در این خصوص دارد.

وی با اشاره به اهمیت نقش سمن های امور جوانان به عنوان بازوی یاری رسان در پیشبرد اهداف وزارتخانه ابراز داشت: در آینده ای نزدیک مجددا به صورت مستقل با فعالان این عرصه دیداری خواهیم داشت و در جهت تسهیل فعالیت آنان به بررسی مطالبات و محدودیت های آنان خواهیم پرداخت.

یامین پور بیان داشت: یکی از موانع مسیر فعالیت سازمانهای مردم نهاد جوانان طولانی و دست وپاگیر بودن پروسه ثبت سمن ها بود که خوشبختانه این موضوع در دست بازنگری است و حتی الامکان کوتاهتر خواهد شد.

وی توضیح داد : بازنگری این قانون از سال ۹۰ تا سال ۹۹ به طول انجامید و سرانجام در آذرماه سال گذشته با موافقت مجلس شورای اسلامی ابلاغ آن به نتیجه رسید.

به گفته سرپرست معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تحقق این امر، تحولی شگرف و مطلوب در ثبت سازمان های مردم نهاد رخ می دهد.

یامین پور در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: اخیرا مراسمی به منظور اعطای جایزه ملی کتاب سال جوانان برگزار شد که متاسفانه هیچ مشارکتی از سوی وزارتخانه در این رابطه مشاهده نشد در حالیکه دوره قبل همین آیین در اراک برگزار شده بود.

وی ادامه داد: این معاونت می کوشد در این راستا جایگاه از دست رفته وزارتخانه را بازگرداند.

یامین پور سپس گفت: یکی دیگر از برنامه های این حوزه، تاسیس ستاد فعالیتهای جهادی تشکل‌های جوانان است که طرح اولیه آن تهیه شده و معاونت امور جوانان با رعایت نظم و عرف پیشین سمن ها را زیر سایه چتر حمایتی خود می گیرد.

وی ادامه داد:مطابق مستندات موجود، در استان مرکزی طی یکسال و نیم گذشته کمی بیش از یک میلیارد تومان اعتبارات حمایتی به منظور پشتببانی از سمن ها هزینه شده است که مطلوب نیست و این موضوع می تواند به علل مختلفی از جمله عدم وجود ظرفیت کافی برای جذب اعتبار یا صرف بودجه مربوط به این بخش در بخش های دیگر باشد.

سرپرست معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: البته این نفی کننده و ناقض هزینه کرد کلان در طرح منش یا سربازماهر نیست.

وی افزود: با توجه به صنعت پایه بودن استان، از سمن های پایتخت صنعت کشور انتظار بیشتری وجود دارد که رویکرد فعالیت آنان به سمت و سوی کارآفرینی، اشتغالزایی، امور مهارتی و... (به ویژه با گرایش بومی و استانی) هدایت شود.

یامین پور در بخش پایانی سخنان خود خواستار جدیت استانداران در برگزاری منظم جلسات ستاد استانی ساماندهی امور جوانان شد و گفت: این معاونت با دقت نظر برگزاری جلسات را رصد می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز