مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

فعالیت در نظام اسلامی از هر گونه بی‌اخلاقی و دروغ مبرا است

۱۴۰۰/۰۸/۰۳ - ۱۳:۳۱:۵۴
کد خبر: ۱۲۵۱۵۹۸
فعالیت در نظام اسلامی از هر گونه بی‌اخلاقی و دروغ مبرا است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: صداقت، راستگویی و توجه به مسایل اخلاقی ملاک فعالیت‌های سیاسی در نظام اسلامی است و همگان باید این مهم را سرلوحه کارشان قرار دهند.

به گزارش برنا از اراک ، حجت‌الاسلام عباس دانشیدر آئین بزرگداشت مرحوم«ابوالفضل فخرالسلام» پیشکسوت رسانه‌ای استان مرکزی، افزود: افرادی که در نظام جمهوری اسلامی در گروه‌ها و جناح‌های سیاسی فعالیت دارند و یا در مقام دولتی اشتغال دارند باید بدانند که صداقت و پرهیز از دروغ ملاک اصلی است. 

وی ادامه داد: چهره‌های سیاسی باید تحت هر شرایطی اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده و در رهگذر اهداف سیاسی از تخریب یکدیگر با جدیت پرهیز کنند چرا که فعالیت در نظام اسلامی از هر گونه بی‌اخلاقی و دروغ مبرا است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: آسیب‌هایی که عرصه سیاسی جامعه را تهدید می‌کند، بد اخلاقی‌هایی مانند شایعه پراکنی و یا  قضاوت‌های نادرست در مورد دیگران است که صدمات جبران‌ناپذیری بر پیکره نظام اسلامی وارد می‌کند. 

حجت‌الاسلام دانشی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران الگویی از یک نظام مردم سالار دینی موفق در جهان است، افزود: برخوردهای اخلاق‌مدارانه در همه حوزه ها و به‌خصوص تعاملات سیاسی شایسته چنین نظامی است.

وی با بیان اینکه جناح و تفکر سیاسی در نظام اسلامی تفاوتی با یکدیگر ندارند، اضافه کرد: حجت شرعی مهمترین ملاک است که باید در فرآیندها و فعالیت‌های سیاسی در دستور کار قرار گیرد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی مرحوم«ابوالفضل فخرالسلام» را نماد چهره سیاسی اخلاق‌مدار و راستگو معرفی کرد و گفت: سیاست ایرانی برگرفته از قرآن و اهل بیت(ع) ملاک فعالیت آن مرحوم بود که اکنون برخی افراد نسبت به این مسایل بی‌تفاوت هستند. 

حجت‌الاسلام دانشی بیان کرد: سیره عملی حکومت در جمهوری اسلامی نامه امام علی(ع) به مالک اشتر است که در این نامه تمامی مسایل اخلاقی و شیوه صحیح حکومت‌داری به مالک اشتر توصیه شده و تمامی فعالان سیاسی و مقامات نظام اسلامی باید این نامه را مطالعه و به همه بخش‌های آن عمل کنند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز