رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

استان مرکزی در جایگاه سوم واکسیناسیون کامل گروه های هدف قرار گرفت

۱۴۰۰/۰۸/۰۶ - ۰۹:۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۲۵۳۰۳۰
استان مرکزی در جایگاه سوم واکسیناسیون کامل گروه های هدف قرار گرفت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی سومین جایگاه را در نقشه استانی واکسیناسیون کامل گروه های هدف به دست آورد. 

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سید محمد جمالیان در جمع خبرنگاران افزود : بر اساس نقشه استانی واکسیناسیون کامل کرونا در ایران، استان مرکزی سومین درصد را در تزریق دُز دوم واکسن کرونا بدست آورده و تاکنون ۴۲ درصد از جمعیت گروه هدف با دریافت هر دو دُز به صورت کامل واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: استان گیلان با واکسیناسیون کامل ۴۶ درصدی گروه هدف، صدر نشین این جدول است و استان های آذربایجان شرقی و فارس ۴۵ درصد از جامعه هدف را به صورت کامل واکسینه کرده و در جایگاه دوم می باشد و استان مرکزی در کنار تهران با واکسیناسیون ۴۲ درصدی سومین درصد را در این نقشه دارد.

وی با اشاره به اینکه آمار تزریق واکسن کرونا در استان مرکزی ۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری است، تاکید کرد: در سایه تلاش های صورت گرفته طبق آمارهای اعلام شده، استان مرکزی در شمار افرادی که دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند، از میانگین کشوری(۳۷ درصدی) بالاتر است. وی خاطر نشان کرد: مراکز تجمیعی سطح استان با سرعت در انجام واکسیناسیون گروه‌های هدف هستند و انتظار می‌رود مردم و دانش آموزان بدون نگرانی در این بخش همکاری بیشتری داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به‌ احتمال خیز ششم کرونا در استان بیان کرد: شمار موارد سرپایی کرونا در بیمارستان‌های استان در شیب افزایشی قرار گرفته و می‌طلبد مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن اهتمام داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز