فرماندار عنوان کرد:

واکسیناسیون در اراک به ۴۷ درصد رسید / ۷۰ درصد مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند هستند

۱۴۰۰/۰۸/۱۱ - ۱۸:۰۸:۰۱
کد خبر: ۱۲۵۵۶۱۲
واکسیناسیون در اراک به ۴۷ درصد رسید / ۷۰ درصد مردم  نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند هستند
فرماندار اراک گفت: ۴۷ درصد از جمعیت شهر اراک از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون عمومی دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند و ایمن‌سازی آنان کامل شده است.

به گزارش برنا از اراک، حسین بختیاری در نشست شورای اداری شهرستان اراک، افزود: بهبود ایمنی جامعه با واکسیناسیون حداقل ۷۵ درصدجمعیت محقق می‌شود و  باید ۸۵ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال  دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کنند.
وی تاکید کرد:  دانشگاه علوم پزشکی اراک ۹ شهرستان تابعه استان را در حوزه خدمات دارد که ۴۶ درصد جمعیت مذکور در شهر اراک ساکن هستند.
فرماندار اراک اظهار داشت:  ۲۱ ماه از شیوع ویروس کرونا گذشته و بر اساس آمار ۷۰ درصد مردم شهر اراک نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند هستند.  که از این لحاظ کلانشهر اراک توانسته رتبه نخست را در میان استان‌های کشور کسب کند و همچنین در خصوص انجام واکسیناسیون نیز از استان‌های برتر کشور است.
دکتر بختیاری بیان کرد: در راستای مقابله با ویروس کرونا بسیج و سپاه در قالب طرح شهید سلیمانی و همچنین هلال احمر، سمن ها با دانشگاه علوم پرشکی اراک تعامل، همکاری و هم افزایی داشته‌اند.
فرماندار اراک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدارس اکنون در سه گروه غیر انتفاعی، هیات امنایی و همچنین دولتی فعالیت دارند و با توجه به اینکه سرانه اعتبارات در اختیار مدارس دولتی محدود است، انتظار می‌رود ساز و کارهایی ایجاد شود که  دستگاه‌های خدمات‌رسان، مطالبات خود را دریافت کنند و در فعالیت مدارس  وقفه ایجاد نشود.
دکتر بختیاری ادامه داد: شورای اسلامی باید به دور از سیاسی‌کاری فعالیت می‌کند و امید می‌رود که با تعامل و همکاری بالاترین سطح از پاسخگویی  به نیازهای مردم ارایه شود.
فرماندار اراک  در بخش دیگر سخنانش افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، ورود کارکنان به دستگاه‌های اجرایی بدون کارت واکسن ممنوع است و از این پس ارایه خدمات نهادهای دولتی نیز به افراد بر مبنای تزریق واکسن خواهد بود.

 

نظر شما