رییس هیات ورزشهای همگانی گیلان ؛

معضل کم تحرکی گریبان گیر جامعه ماست / ضرورت نهادینه کردن فرهنگ ورزش در بین خانواده ها / نیازمند تعامل شهرداری ها برای گسترش ورزشهای همگانی در بین شهروندان هستیم

۱۴۰۰/۰۸/۱۳ - ۲۲:۳۷:۱۲
کد خبر: ۱۲۵۶۶۰۰
معضل کم تحرکی گریبان گیر جامعه ماست / ضرورت نهادینه کردن فرهنگ ورزش در بین خانواده ها / نیازمند تعامل شهرداری ها برای گسترش ورزشهای همگانی در بین شهروندان هستیم
علیرضا زهری رییس هیات ورزشهای همگانی استان گیلان گفت : نیازمند تعامل و همراهی شهرداری ها در سطح استان برای گسترش ورزش همگانی در بین شهروندان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، علیرضا زهری رییس هیات ورزشهای همگانی استان گیلان در نخستین جشنواره رسانه و ورزشهای همگانی استان با اشاره به نقش موثر رسانه ها در گسترش فرهنگ ورزش در جامعه اظهار داشت : نقش بی بدیل رسانه ها در القاء و نهادینه کردن فرهنگ ورزش در بین آحاد جامعه غیر قابل انکار است و امیدواریم که همکاری بین رسانه ها و هیات ورزشهای همگانی استان اتفاقات خوبی را برای سلامت و تندرستی شهروندان رقم بزند.

وی با اشاره به ماشینی شدن زندگی خانواده ها و کم تحرکی افراد ، عنوان کرد :  متاسفانه کم تحرکی به یک معضل جدی در جامعه بدل شده و نورم سرانه ورزشی در کشور از میانگین نورم جهانی فاصله زیادی دارد.

وی افزود : کم تحرکی و نپرداختن به ورزش موجب بروز بیماریهای زیادی منجمله دیابت ،فشار خون ، چاقی بیش از حد و ... می شود و سلامت جامعه را به تهدید می اندازد.

زهری با بیان اینکه در دو سال اخیر شیوع بیماری کرونا نیز موجب کم تحرکی بیشتر شده است ،گفت : شیوع ویروس کرونا سبب گردید که بسیاری از فعالیت های ورزشی تحت شعاع قرار گیرد و حضور در اجتماعات ،پارک ها و سالن های ورزشی که از محیط بسط و گسترش ورزش همگانی هستند ،کمرنگ شود .

زهری با بیان اینکه بنا به ابلاغ فدراسیون ورزشهای همگانی پروژه ی شهر فعال در شهرهای کشور اجرا می گردد ، عنوان کرد :یکی از مهمترین پروژه های فدراسیون ورزشهای همگانی پروژه شهر فعال است که در حال حاضر 32 شهر کشور در این طرح فعالیت می کنند و در استان گیلان شهر بندر انزلی در این زمینه فعال شده است.

وی اضافه کرد : پروژه شهر فعال منوط به همکاری شهرداری ها با فدراسیون ورزشهای همگانی است و قراردادی بین فدراسیون و شهرداری مربوطه متعقد می شود و کارشناسان فدراسیون ورزشهای همگانی در یک برهه ی زمانی وارد شهر مذکور می شوند و پس از بررسی و ارزیابی شرایط محیطی و توزیع پرسش نامه ها در محلات مختلف شهری و نظر سنجی از شهروندان ، در نهایت برنامه خود را به شهرداری آن شهر ارایه می دهند.

وی تاکید کرد : زین پس خیابانی بدون در نظر گرفتن مسیر دوچرخه سواری افتتاح نخواهد شد و شرایط احداث پارک ها نیز به درستی و بر طبق نیاز سنجی محلات صورت می گیرد.

ریاست هیات همگانی استان گیلان در خصوص فعال شدن شهر رشت در ورزش های همگانی و اجرای پروژه شهر فعال گفت : جلسات متعددی با سازمان فرهنگی ،ورزشی شهرداری رشت برگزار گردید و برنامه های مشترکی نیز انجام شد ، اما در زمینه اجرای طرح شهر فعال به اجماع خاصی تا کنون نرسیده ایم.

زهری اظهار امیدواری کرد : امیدواریم با به روی کار آمدن شهردار جدید شهر رشت اتفاقات خوبی در حوزه ورزش های همگانی برای این شهر رقم بخورد و بتوانیم برنامه های این هیات را به سمت محله محوری و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در محلات سوق دهیم .

index1

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز