معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی‌ بیان کرد:

لزوم الحاق پیوست فرهنگی و حقوقی به مفاد سند سازگاری با کم آبی

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۰۹:۴۵:۰۲
کد خبر: ۱۲۵۸۴۹۷
لزوم الحاق پیوست فرهنگی و حقوقی به مفاد سند سازگاری با کم آبی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی‌ گفت: لازم است که به مفاد سند سازگاری با کم آبی، پیوست فرهنگی و حقوقی ملحق شود.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ فرهادی با بیان این مطلب در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، خاطر نشان کرد: این پیوست ها می تواند به توجیه جامعه هدف در کاهش برداشت از منابع آبی مؤثر باشد.
وی به صرفه جویی ۱۷۵ میلیون مترمکعبی برداشت از منابع آبی استان اشاره کرد و ادامه داد: ۱۶۴ میلیون متر مکعب از این رقم در بخش کشاورزی صرفه جویی شده است.
به گفته وی؛  ۱۲۳ میلیون متر مکعب در حوزه اصلاح چاه های کشاورزی صرفه جویی داشته ایم.
معاون استاندار از مراودات کشاورزان استان خراسان رضوی و جنوبی گفت و تصریح نمود: طبق سند سازگاری با کم آبی، مدیریت منابع آبی در خراسان رضوی، معطوف به جلوگیری از اضافه برداشت از تعداد چاه های غیرمجاز است.
فرهادی با تأکید بر متفاوت بودن شرایط برای دو استان که نیاز به بازنگری دارد، متذکر شد: در خراسان جنوبی، تعدیل و اصلاح پروانه، مشکلات اجتماعی در پی دارد.
وی افزود: با توجه به شرایط خاص استان در سال جاری و کم بارشی و خشکسالی بی سابقه، در موضوع تعدیل پروانه ها به صددرصد نرسیدیم.
معاون استاندار به عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه مدیریت منابع آبی اشاره کرد و گفت: در بحث اجرای شیوه های نوین آبیاری، جهاد کشاورزی اقدامات خوبی انجام داده است.
فرهادی ادامه داد: سال گذشته ۳۲ هزار هکتار سیستم نوین آبیاری در سطح استان اجرا شده و هم اکنون نیز ۱۲ هزار هکتار در حال اجرا می باشد.
فرهادی اظهار داشت: شتاب گرفتن روند اجرای این پروژه ها در راستای استفاده بهینه از منابع آبی، ردیف های ملی ویژه نیاز دارد.
وی ادامه داد: زیرساخت های هزار هکتار نیز در استان مهیا شده و پرداخت تسهیلات کم بهره به کشاورزان، بهره برداری از این ظرفیت ها را شتاب می بخشد.
به گفته وی؛ در راستای احیای قنوات و استفاده بهینه از این ظرفیت و نیز کمک به معیشت کشاورزان، اعتبارات ملی نیاز داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز