معاون فنی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی:

۶۱ درصد ساوجی ها دو دُز واکسن کرونا دریافت کرده اند

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۱۲:۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۲۵۹۲۳۳
۶۱ درصد ساوجی ها دو دُز واکسن کرونا دریافت کرده اند
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: تاکنون یک هزار نفر شامل کادر درمان، جانبازان و معلولان این شهرستان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش برنا از اراک ،مجتبی ذکایی افزود: براساس آمارها، پوشش دُز اول واکسن کرونا در سطح شهرستان‌های ساوه و زرندیه ۸۳ درصد بوده است و ۶۱ درصد مشمولان دُز دوم را نیز دریافت کردند.

وی بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد جوانان ‌و نوجوانان ساوجی و در واقع گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه شدند که این امر در روند بازگشایی مدارس و اطمینان خاطر مسئولان نقش بسزایی دارد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: اطلاع‌رسانی و سرعت‌دهی در مورد تزریق دُز سوم باید در اولویت قرار گیرد زیرا که ایمنی واکسن‌ها بعد از چهار تا ۶ ماه کاهش می‌یابد که به همین منظور، دزُ سوم واکسن برای کنترل گردش ویروس باید تزریق شود.

ذکایی گفت: از افراد بالای ۶۰ سال که واکسن برکت و سینوفارم دریافت کردند درخواست می‌شود بعد از گذشت چهار ماه برای دُز سوم اقدام کنند و افرادی که اسپوتنیک و آسترازنکا تزریق کردند می‌توانند پس از گذشت ۶ ماه دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: تاکنون بیش از یک هزار نفر از کادر درمان، جانبازان بالای ۷۰ درصد، معلولان کم توان ذهنی و افراد بالای ۶۰ سال که نوبت آنها فرا رسیده بود، دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه بیان کرد: براساس ارزیابی‌ها در ۲ هفته اخیر روند ابتلا و بستری بیماران در ساوه و زرندیه ثابت بوده و روند نزولی متوقف شده است.

ذکایی افزود: در شرایط کنونی هر گونه غفلت و عادی‌انگاری از سوی شهروندان احتمال گردش ویروس و ریسک افزایش تعداد مبتلایان را در پی دارد لذا از مردم درخواست داریم همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عدم برگزاری تجمعات و استفاده از ماسک اهتمام داشته باشند.

 

نظر شما