شرایط اخذ سوپر ویزای کانادا و مراحل آن

۱۴۰۰/۰۸/۲۸ - ۱۱:۳۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۶۳۱۰۴
شرایط اخذ سوپر ویزای کانادا و مراحل آن
رای سفر به کانادا به دلایل و مقاصد مختلف، ویزاهای متعددی وجود دارد که امروز می‌خواهیم درباره یکی از آن‌ها صحبت کنیم. اصطلاح سوپر ویزای کانادا، برای اشاره به ویزای والدین این کشور استفاده می‌شود؛ این ویزا نوعی ویزای توریستی موقت است و به کسانی اختصاص دارد که می‌خواهند تا مدت زمانی تعیین‌شده، با خانواده خود در کانادا زندگی کنند.

به گزارش برنا، برای سفر به کانادا به دلایل و مقاصد مختلف، ویزاهای متعددی وجود دارد که امروز می‌خواهیم درباره یکی از آن‌ها صحبت کنیم. اصطلاح سوپر ویزای کانادا، برای اشاره به ویزای والدین این کشور استفاده می‌شود؛ این ویزا نوعی ویزای توریستی موقت است و به کسانی اختصاص دارد که می‌خواهند تا مدت زمانی تعیین‌شده، با خانواده خود در کانادا زندگی کنند.

متقاضیان می‌توانند با درخواست و اخذ ویزای خانواده کانادا، تا 2 سال از بودن در کنار فرزندان و نوه‌های خود، لذت ببرند.

البته در بعضی موارد، افسر مهاجرت می‌تواند مدت زمان بازدید شما را محدود یا تمدید کند. برای اخذ سوپر ویزای کانادا، مراحل و شرایطی لازم است که در ادامه، به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

کانادا 01

چه مدارکی جهت دریافت سوپر ویزای کانادا لازم است؟

قبل از اینکه برای اخذ سوپر ویزای کانادا اقدام کنید، باید مدارک زیر را آماده کرده باشید:

  • پاسپورت؛
  • عکس پرسنلی؛
  • مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی و...)؛
  • مدارک اثبات رابطه متقاضی با میزبان؛
  • ارائه دعوت‌نامه سفر از یک میزبان واجد شرایط؛
  • مدارک مربوط به وضعیت مهاجرتی و اقامت میزبان؛
  • ارائه مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی فرزند/نوه متقاضی؛
  • مدارک مربوط به وضعیت شغلی متقاضی (اعم از رزومه، فیش حقوقی و...)؛
  • اثبات تمکن مالی متقاضی، حین سفر به کانادا (ارائه صورت‌حساب بانکی)؛
  • گواهی پرداخت بیمه درمانی از یک شرکت بیمه کانادایی؛
  • گواهی عدم سوء پیشینه؛
  • معاینات پزشکی؛
  • ارائه برنامه سفر (Cover Letter).

مراحل دریافت سوپر ویزای کانادا چیست؟

همانند ویزای توریستی، متقاضیان باید درخواست خود را برای اخذ سوپر ویزای کانادا، به همراه تمام مدارک لازم، به صورت آنلاین ارائه کنند. بهتر است برای تکمیل مدارک خود و درخواست ویزای والدین کانادا، از مشاوران مهاجرت و وکلای مجرب کمک بگیرند تا در فرآیند دریافت این ویزا، دچار مشکل نشوند.

پس از اینکه مدارک متقاضیان تأیید شود، لازم است که برای انگشت‌نگاری، به یکی از سفارتخانه‌های کانادا مراجعه و درخواست خود را مطرح کنند. ممکن است در بعضی مواقع، از آن‌ها برای مصاحبه نیز دعوت به عمل آید؛ این مسئله به این خاطر است که افسر مهاجرت، از بازگشت به وطن به محض اتمام مدت زمان ویزا، اطمینان حاصل کند. بنابراین لازم است که بتوانند وی را متقاعد کنند تا درخواستشان ریجکت نشود.

چه هزینه‌هایی برای دریافت سوپر ویزای کانادا باید پرداخت شود؟

فرزند یا نوه متقاضی، باید تمکن مالی خود را اثبات کرده و از حداقل آستانه درآمد، بر اساس معیارهای واجد شرایط بودن سوپر ویزای کانادا، برخوردار باشد. حداقل درآمد دعوت‌کننده و هزینه‌های اخذ ویزای خانواده کانادا، به شرح زیر است:

تعداد اعضای خانواده

حداقل درآمد (دلار کانادا)

یک نفر

24.949

2 نفر

31.061

3 نفر

38.185

4 نفر

46.362

5 نفر

52.583

6 نفر

59.304

7 نفر

66.027

بیشتر از 7 نفر

6.723 برای هر نفر که اضافه می‌شود.

 

 

برای دریافت سوپر ویزای کانادا چقدر زمان لازم است؟

مدت زمان پردازش و صدور سوپر ویزای کانادا، در 83 درصد مواقع، حدود 8 هفته پس از ارسال درخواست و مدارک لازم، طول می‌کشد. این زمان، با توجه به دفتر ویزا و شرایط افراد، متفاوت خواهد بود؛ بنابراین ممکن است کمتر یا بیشتر از مدت زمان ذکر شده، به طول بینجامد.

کانادا 02

با یک متخصص مهاجرت صحبت کنید!

حالا شما می‌دانید که سوپر ویزا چیست و برای اخذ آن، باید چه اقداماتی انجام دهید؛ اما باید بگوییم که همچنان، تضمینی برای پذیرش و صدور ویزای خانواده کانادا نیست! در واقع، حدود 23 درصد از درخواست‌های سوپر ویزا، به دلایل مختلف، ریجکت می‌شوند.

فرآیند درخواست این ویزا، ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر نرسد؛ اما کاغذبازی‌های زیادی در این روند وجود دارد، که شما را ملزم می‌سازد تا شرایط سختگیرانه‌ای را رعایت کنید. بنابراین اگرچه فرآیند درخواست و دریافت سوپر ویزای کانادا، می‌تواند به طور مستقیم بین متقاضی و اداره مهاجرت (IRCC) انجام شود؛ اما بهتر است تا یک مشاور مهاجرتی داشته باشید تا شما را در این فرآیند، راهنمایی کند.

پیشنهاد ما؟

دفترهای حقوقی زیادی برای مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای این کشور، در سراسر ایران وجود دارد. این مسئله می‌تواند انتخاب را برای متقاضیان گیج‎کننده و این روند را برای آن‌ها سخت‌تر کند؛ این در صورتی است که رسالت انتخاب یک مؤسسه برای مشاوره، آسان کردن فرآیند اخذ ویزا و مراحل مربوط به آن است!

کسب اعتماد و اطمینان از اعتبار این دفترها، نیاز به تحقیق فراوان داشته و می‌تواند ریسک‌هایی را نیز به متقاضیان، تحمیل کند. برای معرفی سازمانی که بتواند بهترین نتیجه را برای متقاضیان به ارمغان آورد، باید تحقیقات زیادی انجام می‌دادیم. در آخر، با جست‌وجوی فراوان و بررسی نظر مشتریان هر سازمان، دفتر حقوقی پیشنهادی خود را انتخاب کردیم؛ ایران کانادا!

ایران کانادا، یکی از مورد اعتمادترین مؤسسه‌های ارائه‌کننده خدمات مهاجرتی است که می‌‌تواند روند اخذ سوپر ویزای کانادا و هر ویزای مهاجرتی دیگری را، تسهیل و روان کند.

مشاوران مجرب این دفتر، صفر تا صد خدمات و مراحل مربوط به ویزای مورد نظر شما را بر عهده گرفته و تا پذیرش و دریافت ویزا، همراه مشتریان خود خواهند بود. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به وب‌سایت رسمی ایران کانادا مراجعه کرده و با مشاوران آن تماس بگیرید. وکلای مهاجرتی این مؤسسه، به شما در فرآیند اخذ سوپر ویزای کانادا یا هر ویزای دیگری که مد نظر دارید، کمک خواهند کرد.

امید است که با انتخاب درست و برنامه‌ریزی اصولی، شانس خود را برای موفقیت، بالا ببرید!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز