نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

مذاکرات برجامی با حفظ عزت ملت ایران همراه خواهد بود

۱۴۰۰/۰۸/۳۰ - ۰۸:۲۷:۰۹
کد خبر: ۱۲۶۳۸۳۷
مذاکرات برجامی با حفظ عزت ملت ایران همراه خواهد بود
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرهای خوشی در اوایل آذرماه به سمع و نظر مردم می‌رسد و انجام مذاکرات برجامی با حفظ عزت ملت ایران همراه خواهد بود.

به گزارش برنا از اراک ، احمد امیرآبادی فراهانی در آیین آغاز عملیات اجرایی جاده ارتباطی فرمهین، خنجین، کمیجان و قهاوند افزود: تلاش‌های مجدانه مسئولان نتیجه داد که اکنون شاهدآغاز عملیات اجرایی این طرح  ملی هستیم که امید است بر اساس زمان بندی مشخص شده، تکمیل و موجبات رفاه و افزایش رضایتمندی مردم این منطقه فراهم شود.

وی تاکید کرد: همگان بر این امر واقف هستند که با وجود دشمنان نظام جمهوری اسلامی، دولت در تنگنای مالی قرار دارد اما وجود تمام این مشکلات بر اساس دشمنی‌ها نبوده و بخشی از نارسایی ها هم متاسفانه به دلیل بی تدبیری و برخی کوتاهی‌ها است.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: در طول پنج ماه گذشته دولت قبل، ماهانه ۵۰ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی قرض می‌گرفت تا حقوق کارمندان را پرداخت کند و همچنین ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سود اوراق مشارکت که برای انجام برخی طرح‌های عمرانی فروخته بود و از بانک مرکزی قرض می‌کرد که باید اذعان داشت که این اقدام چه آثار تورمی و مشکلات اقتصادی را برای کشور به بار می‌آورد.

وی بیان کرد: اکنون این امر مشهود است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم هم حقوق کارکنان پرداخت شده و هم ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی به بانک مرکزی پرداخت شده و یک ریال هم از بانک مرکزی قرض گرفته نشده است که آثار این مهم، در ماه‌های آتی ملموس است و می‌تواند منجر به کنترل تورم شود. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انجام مذاکرات در اوایل آذرماه گفت: به طور قطع انجام مذاکرات با گذشته متفاوت خواهد بود چرا که با حفظ عزت ملت ایران، مولفه‌های قدرت در طول این مدت ایجاد شده و با مصوبه‌ای که مجلس شورای اسلامی در خصوص غنی سازی اورانیوم داشت، به یک قدرتی رسیدیم.

وی افزود: در این راستا از سوی اسرائیلی‌ها، پیام‌های زیادی به آمریکایی ها مخابره می‌شود که به هر روشی که شده ورود کنید و مانع افزایش غنی سازی در ایران شوید که این مهم نشان می‌دهد کارت‌های برنده زیادی را در دست داریم و آمریکایی‌ها مجبورند در مذاکرات به آنچه که خواست ملت ایران است، تن بدهند. امیرآبادی فراهانی اضافه کرد: اکنون همگان واقفند، سعودی‌ها چگونه با ارتباطی که با کشورهای مختلف دارند به دنبال آن این هستند به گونه‌ای از گردآبی که در یمن ایجاد شده، آبرومندانه خارج شوند و اکنون هم در حال انجام برخی مذاکرات غیر رسمی با مسئولان کشورمان هستند.

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: ملت بزرگ ایران با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه بودند، اما عزت خود را حفظ کردند و ما مسئولان مکلف هستیم در مسیری که ملت برای ما ترسیم کرده گام برداریم. وی افزود: در گام نخست، حفظ عزت ملت ایران و در گام دوم نیز رفع مشکلات به ویژه مشکلات معیشتی و اقتصادی و ایجاد اشتغال مدنظر مسئولان امر قرار گیرد و باید بیان داشت که اجرای این پروژه‌ها نیز می‌تواند در راستای رفع مشکلات اقتصادی مثمر ثمر باشد.

امیرآبادی گفت: برای رفع مشکلات منطقه فراهان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم و در آینده ای نزدیک، تقاطع غیر همسطح آشتیان به قم را تکمیل می‌کنیم. امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: مردم منطقه آشتیان و تفرش از این مسیر به قم تردد می‌کنند و تصادف در این تقاطع نیز زیاد است که اعتبار اجرای این طرح را به عنوان تقاطع غیر همسطح به بودجه اضافه کردیم و باید اجرای این تقاطع در اسرع وقت انجام و مشکلات مردم برای تردد ۲ استان قم و مرکزی رفع شود.

وی عنوان کرد: هر جا همدلی، رفاقت، همراهی باشد انجام امور پیش می رود و به طور حتم وجود اختلافات نیز مانع پیشرفت امور می‌شود که نیاز است با توجه به محدودیت‌های مالی، تدابیر ویژه ای در راستای رفع مشکلات پیش‌رو برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز