رفع مشکلات جامعه کارگری، دغدغه مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس است

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۱۹:۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۲۶۶۷۹۱
رفع مشکلات جامعه کارگری، دغدغه مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس است
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: چالش‌های بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار نظیر هپکو خط قرمز برای دولت و مجلس شورای اسلامی است و از همه ظرفیت‌ها برای حمایت و رونق تولید در این صنایع بهره گرفته می‌شود.

به گزارش برنا از اراک ، علی بابایی کارنامی در نشست هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان مرکزی در اراک، افزود:  هپکو صنعت مادرتخصصی و مهم در تولید دستگاه‌های راهسازی ، معدنی و شهرداری است که در سایه حمایت می‌تواند نیاز کشور را تامین کرده و در عرصه صادرات ارزآفرینی کند.

وی توضیح داد: این رفع مشکلات تامین اجتماعی و سهامداری و همچنین عزل مدیران ناکارآمد از هپکو گوشه‌ای از اقدامات است که باید عملیاتی شود و حلقه مدیریتی استان مرکزی در کنار ارکان تصمیم ساز کلان باید در تحقق رونق تولید این صنعت نقش‌آفرین باشند.
وی تاکید کرد:  رفع مشکلات جامعه کارگری، دغدغه مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و دلیل حضور اعضای فراکسیون کارگری خانه ملت در استان مرکزی گواهی است که حقوق شاغلان این بخش مهم و ارزنده است و از هیچ کوششی برای تحقق مطالبات انان دریغ نمی‌شود.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کارفرما و  کارگر دو بال پرواز توسعه اقتصادی کشور هستند و نمایندگان فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی نیز با افتخار در کنار کارگران هستند و از استاندار مرکزی نیز انتظار می‌رود مشکلات واحدهای تولیدی این شهر از جمله هپکو را پیگیری کنند و این مهم را در اولویت قرار دهند.

بابایی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی، مجلس شورای اسلامی و وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی تفاهم‌نامه ای منعقد کردند که با تعامل و هم‌افزایی مسایل و مشکلات این قشر زحمتکش را  پیگیری کنند،چرا که نمی‌توان با حداقل حقوق و تورم بالا معیشت را گذراند و نمایندگان فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی  به دنبال راهکاری هستند که سطح درآمد جامعه کارگری را افزایش داده و از مشکلاتشان بکاهند.

وی بیان کرد:  ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور بیمه نیستند و نیاز است تا مجلس شورای اسلامی قانونی در راستای حمایت موثر از کارگران ساختمانی وضع کند و این مهم را در اولویت قرار دهد.
 رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سالانه بیش از یک‌هزار نفر به دلیل حوادث ناشی از کار، جان خود را از دست می دهند که باید قانون در این خصوص اصلاح شود.
بابایی کارنامی ضمن تاکید بر اینکه بهبود فضای کسب و کار مورد توجه دولت سیزدهم و مجلس یازدهم است، خاطر نشان کرد: تامین رفاه کارگران، توجه به نیروی کار و تعیین تکلیف قراردادهای دایمی و  قانون مالیات مستقیم و همچنین موضوع درمان مستقیم و غیرمستقیم کارگران در دستور کار ویژه نمایندگان مجلس قرار دارد که با جدیت پیگیری می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما