وزیر کشور: تفویض اختیارات بیشتر به استانداران رویکرد اصلی دولت سیزدهم است

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۱۴:۲۴:۳۷
کد خبر: ۱۲۶۷۶۰۲
وزیر کشور: تفویض اختیارات بیشتر به استانداران رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
وزیر کشور گفت: رویکرد دولت سیزدهم، تفویض اختیارات بیشتر به استانداران در راستای حکمرانی بهتر در سطح ملی و استانی است.

به گزارش برنا از خراسان جنوبی؛ دکتر وحیدی که برای حضور در مراسم تکریم و معارفه استانداران خراسان جنوبی به این استان سفر کرده، با بیان این مطلب در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند خاطرنشان کرد: یکی از شعارها و برنامه های دولت، تمرکز زدایی از طریق دادن اختیارات بیشتر به استانداران به منظور حکمرانی بهتر در سطح ملی و استانی است.

وی ادامه داد: بنا به آن چه در برنامه ۱۴۰۱ پیش بینی شده، استانداران با اختیارات بیشتر، منابع مالی بهترو داشتن صندوق پیشرفت و توسعه استان،مسایل را بهتر سر و سامان خواهند داد.

به گفته وی؛ با این اقدام، تصمیم گیری ها مبتنی بر اقتضائات استانی سریع تر و بهتر صورت می گیرد و پیش از این که پروژه ها در سطح ملی تعریف شوند، در مجموعه استان ها تعریف و اجرا می شوند.

وزیر کشور تأکید کرد: راه اندازی صندوق های توسعه و پیشرفت استانی در برنامه ۱۴۰۱ سازمان برنامه و بودجه کشور پیش بینی شده و در حال طی کردن مراحل خود است لذا بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی، قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.

دکتر وحیدی متذکر شد: صندوق های توسعه و پیشرفت استانی از محل منابع دولتی و ملی و نیز اعتبارات ناشی از فروش اموال و سایر درآمدها در استان‌ها تأمین می شوند.

وی درخصوص رویکرد دولت در زمینه فعالیت بازارچه های مرزی گفت: با عنایت به این که بازارچه های مرزی در توسعه اقتصادی استان های مرزی حائز اهمیت می باشند، لذا عزم دولت بر فعال سازی هر چه بیشتر آنهاست.

به گفته وی؛ سند آمایش ملی مبنای تصمیم گیری ها و برنامه ریزی هاست اما ممکن است با توجه به اقتضائات منطقه ای نیاز به اصلاحات و بازنگری داشته باشد.

شایان ذکر است: دکتر وحیدی وزیر کشور برای شرکت در مراسم تکریم و معارفه استانداران خراسان جنوبی وارد این استان شده است.

حضور در گلزار شهدا، ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند و شرکت در یادواره سرلشکر شهید حاج محمد ناصر ناصری و مجاهدین بدون مرز خراسان جنوبی از برنامه‌های دیگر وزیر کشور در استان می باشد.

انتهای پیام

نظر شما