افرادی که در مجموعه ندامتگاه‌ها خدمت می‌کنند موظف به رعایت حقوق شهروندی زندانیان هستند

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۰۸:۵۹:۵۸
کد خبر: ۱۲۶۸۲۸۰
افرادی که در مجموعه ندامتگاه‌ها خدمت می‌کنند موظف به رعایت حقوق شهروندی زندانیان هستند
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: رعایت حقوق شهروندی مددجویانی که دوران حبس را در ندامتگاه‌ها می‌گذرانند تکلیف قانونی است و با خاطیان برخورد می‌شود.

به گزارش برنا از اراک، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در حاشیه بازدید از زندان ساوه در جمع خبرنگاران افزود: حضور در زندان و ملاقات با زندانیان علاوه بر اینکه یک وظیفه شرعی و اخلاقی است، از سوی ریاست قوه قضائیه به‌عنوان تکلیف برای گره‌گشایی مشکلات زندانیان به دادگستری های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی با اشاره به گلایه یکی از زندانیان شهرستان ساوه در جریان این بازدید گفت: تمامی افرادی که در مجموعه ندامتگاه‌ها خدمت می‌کنند موظف به رعایت حقوق شهروندی زندانیان و نحوه رفتار صحیح با مددجویان هستند و اگر هرگونه خطایی باشد باید دلجویی شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به تاکیدرئیس قوه قضائیه مبنی بر رعایت حقوق شهروندی در داخل و خارج از زندان، گفت: دستورالعمل مکتوب و مفصلی در این خصوص صادر شده و چنانچه به حقوق شهروندی و حقوق زندانیان تعدی شود، قانون فصل‌الخطاب است و از جنبه عمومی و یا با نظر شاکی برخورد صورت می‌گیرد.
حجت‌الاسلام موسوی در خصوص دادرسی الکترونیک در استان مرکزی نیز گفت: قوه قضائیه در سال‌های اخیر به ویژه امسال برای دادرسی الکترونیک و رسیدن به عدالت  از فناوری در دادرسی بسیار استفاده کرده و این حوزه متحول شده است.
وی با تاکید بر اینکه بهره‌گیری از سیستم و هوش مصنوعی مزیت‌های فراوانی دارد، تاکید کرد: تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی، امکان نظارت هوشمند بر منابع انسانی، کاهش رفت و آمدها و هزینه‌ها از مزایایی است که در بهره‌گیری از سیستم دادرسی الکترونیکی حاصل می‌شود.
حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: دادگستری استان مرکزی در شاخص فناوری برای  دادرسی در زمره استان‌های برتر کشور است و امسال در زمنیه هوشمندسازی سیستم و دادرسی الکترونیکی برتر کشور شناخته شد و تا دستیابی به ایده‌آل‌ها  تلاش ادامه دارد.
وی افزود: امید می‌رود بتوان نظام دادرسی الکترونیکی با اشخاص حتی در منزل مهیا شود و برخی از زیرساخت‌ها در این راستا آماده شده و به دنبال توسعه آن هستیم.

رئیس کا دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ سامانه از پارسال توسط قوه قضائیه طراحی و ابلاغ شده است که امید می‌رود قوه قضائیه هوشمند و طرح تعالی دولت الکترونیک  در استان مرکزی اجرایی شود.

 

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز