استاندار مرکزی: طرح سرزمین ایرانیان نباید بستری برای فعالیت دلالان ایجاد کند

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۰۹:۳۰:۲۴
کد خبر: ۱۲۶۸۳۰۸
استاندار مرکزی: طرح سرزمین ایرانیان نباید بستری برای فعالیت دلالان ایجاد کند
استاندار مرکزی گفت: تشریفات زاید اداری به نفع سرمایه‌گذار و برای رشد اقتصادی و تحقق شعار تولید، پشتیبانی ‌ها و مانع زدایی شکسته می‌شود.

به گزارش برنا از اراک ، فرزاد مخلص‌الائمه  در حاشیه بازدید از شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان (آیلند) شهرستان زرندیه، اظهار داشت: توانمندسازی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی کلیدواژه‌ تقویت سرمایه‌گذاری است که باید به‌طور عملی در دستور کار باشد در حالی که ابلاغ سیاست‌های کلی تشویق سرمایه‌گذاری که در سال ۸۹ توسط مقام معظم رهبری وضع شد تاکنون به طور جامع پیاده نشده است.

وی بیان کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک طرح سرزمین ایرانیان  در مجاورت پایتخت، باید از ظرفیت‌ اقتصادی آن استفاده بهینه صورت گیرد و در این زمینه مسئولان تلاش جدی داشته باشند.

استاندار مرکزی ادامه داد: رشد و توسعه اقتصادی در طرح‌های مختلف را نباید محدود به آن منطقه دانست بلکه اقتصاد کشور محوریت است و باید از منافع آن در سطح کشور بهره‌مند شد.

مخلص الائمه عنوان کرد: طرح سرزمین ایرانیان نباید بستری برای فعالیت دلالان ایجاد کند زیرا که تحقق اهداف توسعه‌ای جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارد و این مهم باید در اولویت قرار گیرد.

وی، خواستار بهره‌گیری طرح سرزمین ایرانیان از مزیت انرژی تجدیدپذیر شد و افزود: کمبود انرژی تجدیدپذیر در این مجموعه مشهود است و ضرورت بهره‌گیری از انرژی خورشیدی و بادی وجود دارد اگرچه به‌دلیل نبود صرفه اقتصادی، انگیزه‌ای برای بهره مندی از این مزیت وجود ندارد اما، قطعا در آینده این مانع برداشته خواهد شد.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه طرح سرزمین ایرانیان رویکرد آینده پژوهانه دارد، گفت: باید زیرساخت‌های متناسب با نیاز آینده را تعریف و اجرایی کرد و انرژی فسیلی که اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد در آینده جوابگو نیست و با اصلاح تعرفه‌ها مقرون به صرفه نیز نخواهد بود.

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز